5+1 meglepő tipp, hogy végre jót aludhassunk a hőségben

2020. július 08. |

Valószínűleg nem létezik annál idegesítőbb dolog, mint amikor álmatlanul forgolódunk a tikkasztó hőség miatt. A szép álmok talán legnagyobb ellensége a forró hálószoba, hiszen a testünk számára az a legjobb, ha 16 és 21 fok közötti hőmérsékletű hálószobában töltjük az éjszakákat. Ismét elérkeztünk ahhoz az időszakhoz, amikor naplemente után is olvadásveszély fenyeget minket, hiába hagyjuk tárva-nyitva az ablakokat, és vesszük le az összes ruhánkat. Íme néhány trükk, amivel elkerülhetjük a forró éjszakákat – ebben az értelemben.

1. Kézzel-lábbal próbálkozzunk!

Végtagjaink – vagyis személyes termosztátjaink – segítenek szabályozni hőháztartásunkat. Ha lehűtjük őket, az egész testünk hőmérséklete csökkenni fog. Nem az az egyetlen megoldás, hogy hideg vizet folyatunk a csuklónkra, főleg, ha annyira fáradtak vagyunk, hogy nincs is kedvünk elmenni a mosdóig. Érdemes kipróbálunk, hogy közvetlenül lefekvés előtt az ágy mellé helyezett, hideg vízzel töltött lavórba mártjuk a lábunkat. A hideg vizes lábfürdő lassítja a pulzusunkat, és csodát művel szívünkkel és visszereinkkel.

2. Hűtsünk le magunkat!

Ahogy nem szeretünk mások által előmelegített helyre leülni, úgy az sem kellemes, amikor a párnánk és a paplanunk nem elég hűs. Bár extrémen hangzik, de érdemes lehet elalvás előtt tíz percre a fagyasztóba helyezni az ágyneműnket. Ha nincs elég szabad helyünk, akkor az is elég, ha csak a párnahuzatot tesszük be – mindent a jó ügy érdekében. Nincs is kellemesebb annál, mint a hideg, pihe-puha ágyba belefeküdni ebben a nagy hőségben.

3. Válasszunk természetes anyagokat!

Ha nem szeretnénk meztelenül aludni, akkor megéri jó minőségű, puha pamutpizsamába és ágyneműbe fektetni a pénzünket! Minél természetesebb szálakból áll az anyag, annál jobban szellőzik, így le tudja hűteni a testünket az éjszaka folyamán. A pamut jó nedvszívóképességgel rendelkezik, így akkor is jó választás, ha megizzadunk. A minőségi anyagösszetétel mellett figyeljünk arra is, hogy a hálóruhánk lehetőleg legyen lenge, és ne szorítson sehol.

4. Bánjunk csínján a fehérjével!

A csapból is az folyik, hogy – főleg rendszeres testmozgás vagy diéta esetén – érdemes vacsora helyett proteinturmixot fogyasztani. Ennek ellenére, ha állandóan gondjaink vannak az elalvással vagy az éjszakai ébredésekkel, érdemes lehet csökkentenünk az esti fehérjeadagot. Próbáljuk meg elkerülni a lefekvés előtti túlzott proteinfogyasztást, mert azzal gyorsítjuk az anyagcserénket, és felpörgetjük a megnyugodni készülő testünket.

5. Ne csak a telefonunk legyen okos!

Ne csak az legyen fontos, hogy miben alszunk, hanem az is, hogy min. Amennyiben nagyon elszántak vagyunk, akkor vásároljunk okosmatracot, ami befolyásolni tudja az alvás közbeni testhőmérsékletünket – akár külön-külön szabályozva az ágy két térfelét, a rajta alvók személyek igényei alapján.

+1. Adiós, szieszta!

A testünk rengeteg energiát invesztál a hőháztartásunk szabályozásába, ezért a hatalmas hőségtől kimerülnek érezhetjük magunkat. Bár a szieszta jó hatással van szívünkre és memóriánkra, nem mehet az éjszakai pihenésünk rovására! Ha este nem érezzük magunkat elég fáradtnak, és nem vagyunk jó alvóképességgel megáldva, akkor lefekvéskor szenvedni fogunk. Kerüljük el a nap közbeni szunyókálást, hogy később, éjjel még szebbeket álmodhassunk – inkább térjünk nyugovóra korábban, a fáradtság első jeleinél.

Alvástippek, hogy kevésbé ráncosodjon a bőröd!

Alvástippek, hogy kevésbé ráncosodjon a bőröd!

Jó esetben napi 8 órát töltünk alvással. Érdemes erre odafigyelni, mert sokkal nagyobb hatással van a bőrünk öregedésére, mint amekkora jelentőséget tulajdonítunk neki. Szépségbloggerünktől, Peonillától most megtudhatod, hogyan „upgradeld” az éjszakai pihenésed, hogy elkerüljenek a ráncok.

Forrás: Vogue.co.uk

Fotó: Getty Images

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Eljött a telemedicina ideje dokiapp

Eljött a telemedicina ideje