Social distancing és utazás: irány a kemping!

2020. augusztus 08.
Az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségre tesz szert a hátizsákos utazgatás. Sokan, akik tehették, fogták a hátizsákjukat, és nekivágtak a néhány hétig vagy hónapig tartó kalandnak. A világjárás nemcsak a más kultúrákhoz való viszonyulásra, hanem önmagunk megismerésére is megtanít. Idén különösen érdemes kipróbálni a társadalmi távolságtartás és az utazás ötvözetének legjobb módját, a sátorozást!

Ingyen terápia

A karanténban töltött idő ráébreszthetett minket arra, hogy néha jó lelassulni és elengedni a nyüzsgést. Az Ízek, imák, szerelmek óta egyre többünknek motoszkál a fejében az elvonulással való kacérkodás gondolata. Ha nem akarunk tízezreket kidobni az ablakon, akkor tökéletes program lehet az is, ha keresünk egy ideális helyet az elvonuláshoz, és szedjük a sátorfánkat. Az aktuális olvasnivalónk és a naplónk jó szolgálatot tehet, a hangfalat és a laptopot viszont jobb, ha otthon hagyjuk, és megpróbálunk befelé, illetve kifelé, a természetre koncentrálni.

Eggyé válhatunk a természettel

Nem véletlen, hogy a legtöbben a vadonban, az erdőben vagy a vízparton tudunk kikapcsolódni: az a természetes közegünk, hiszen valamikor régen onnan jöttünk. Akár már egy pár napos kempingezés is segíthet rájönni arra, hogy milyen kevés kozmetikumra és ruhára van szükségünk ahhoz, hogy jól érezzük magunkat – a tárgyakról nem is beszélve. A lavórban vagy a kút alatt történő mosogatás, a puritán tisztálkodási lehetőségek és a megszokott civilizáció hiánya ráébreszthet minket, hogy sokszor milyen magasak az igényeink ahhoz képest, hogy mi is jelenti a valódi boldogságot.

Sátor = szabadság

Miért fizetnénk drága, sokat látott szállodai szobákért, ha a sajátunkat is magunkkal vihetjük? Egyszer kell csak beruházni egy minőségi sátorra, utána évekig hű társunk marad. Könnyű a hátunkon vagy a biciklin vinni, és az autóban is elfér. Többé nem lesz szükségünk arra sem, hogy kényszerprogramokat és szoros időbeosztást szervezzünk a ki- és becsekkolás miatt. A sátor és a kempingezés maga a szabadság. Ha akarjuk, közvetlenül a vízparton, vagy akár az erdőben is verhetünk tábort, a lehetőségek tárháza végtelen.

Nosztalgia felsőfokon

Örök meghatározó élmények és emlékek születtek az általános- és középiskolai táborokban. A hátizsákos utazókhoz hasonlóan a kempingezők között is van egyfajta szövetség, és könnyen alakulnak ki új barátságok. Kempingezés közben igazán „lemeztelenítve” látunk másokat – és ez alatt nem csak a fürdőruhát kell érteni. Semmi cicoma, csak a tábortűz, a közös éneklés, az őszinteség, a hajnalig tartó beszélgetések, a csillagos égbolt pásztázása mind-mind közelebb hozza egymáshoz a társaságot.

Felfedezetlen szépségek

Bárhol a világban, akár Rómában, az Adrián, a Balatonon, a Dunakanyarban, a Tisza partján, az Alföldön, vagy Magyarország bármely más szegletén szeretnénk sátrat verni, szinte mindenhol találunk megfelelő kempinget. Sokan nem szeretik itthon elkölteni az utazásra félretett pénzüket, pedig a határainkon belül is megannyi felfedezetlen természeti és kulturális kincset találhatunk. Nem utolsó sorban sokat tanulhatunk abból, ha a saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy milyen az élet az ország különböző pontjain.