Aki szereti böngészni az Instagramot, és érdeklik a legújabb őrületek, biztosan találkozott már olyan szelfikkel a közösségi oldalon, ahol pattogatott kukoricához vagy habos felhőkhöz hasonlító tükrök előtt pózolnak az influencerek. A dekortrend nem mást használ fel, mint a poliuretánhabot, a barkácsolók és építkezők között purhab néven ismert szigetelőanyagot.
Az elmúlt hónapokban aztán a tükrök keretéről szépen átterjedt a különböző kisebb bútorokra is a habláz, ráadásul megjelentek a színes pasztell- vagy neonárnyalatban játszó darabok is. Természetesen a kötelező szelfivel együtt.
Dán dizájblogokból az Instagram közepére
Először dán dizájnblogokban jelent meg a kísérlet, majd innen került át a csináld magad jegyében a közösségi oldalakra. A Google Trends statisztikái szerint a terjedése egybe esik a koronavírus miatti kijárási korlátozásokkal, ahogy például a batikolási láz is ebben az időszakban lángolt fel igazán.
„Tökéletes időzítés volt” – mondta Lillian Ahenkan sydney-i podcaster és előadó, az Instagram egyik népszerű DIY-influencere, aki az elsők között, még januárban készítette el a saját habtükörváltozatát.
„Nem fogadták túl lelkesen, mikor megcsináltam. A legtöbb kommentelő a belekhez hasonlította – mondta Ahenkan, akinek a lelkesedését ez nem törte le: – Azért csináltam, hogy feldobjam a saját otthonomat.” A dizájnblogok azonban felkapták Ahenkan purhabkreációját, és elindult a habtükör-spirál. A többmilliós követőtáborral rendelkező népszerű bloggerek és influenszerek elkezdték posztolni a saját változatukat, és innentől nem volt megállás. A divatinfluenszerek aztán a ruhaösszeállításaikról az általuk csak pattogatott kukoricának nevezett tükörben lőttek szelfit, és innentől beindult a DIY-mánia.
A TikTokot is meghódította a technika, a több tízmilliós nézettséget elérő Hogyan csináld? videók után nyáron már minden influenszernek, aki kicsit is adott magára, volt egy saját készítésű habtükre.
Biztonságos a purhab?
A poliuretánhab használata általánosságban veszélytelen, ám nem árt védőruha, szemüveg használata, és a megfelelő szellőztetésről is gondoskodjunk, mielőtt belevágunk. „Nagyon könnyű elkészíteni, kezdőknek is abszolút ajánlott – mondta Elle Adams londoni dizájnvlogger. –Ha nekem sikerült, bárkinek menni fog.”
„Sokan kritizálják, pedig nagyon szerethető dekoráció a végeredmény, és mindent elmond az, hogy mennyien elkészítették.” Bármilyen is legyen az eredmény, a purhabtükör népszerűségét valószínűleg az is jelentősen növeli, hogy nagyon olcsón előállítható.
Olvastad már?
Skandináv dizájn saját kezűleg
Kevés szó esik azonban arról, hogy a virálisan terjedő internetőrületet egyetlen dán dizájner indította el: Anna Louise Kragelund. A Studio Anna Thoma egyedi tükrei közel félmillió forintba kerülnek, és csak Skandináviába szállítanak. „Sohasem gondoltam volna, hogy trendet teremtek, azt pedig végképp nem, hogy DIY-trendet” – mondta a tervező.
Kragelund első purhabbal készült tükreit tavaly állította ki Koppenhágában. A kritika lelkesen fogadta, általánosságban arról beszéltek, hogy a dán dizájn végre újra menő. Ezután készített egy nagyobb, milleniál pink színben játszó tükröt a Magasin du Nord bevásárlóközpont számára. „Ezután az összes blogger és influenszer itt fotózkodott, ami elindította a lavinát” – mondta Kragelund.
Kragelund először megijedt, amikor azt látta, hogy a közösségi oldalakon feltűntek az otthon készített purhabtükrök. „Aztán elkezdtem élvezni a rengeteg változatot. Azért az teljesen más, amikor a lány a szomszédból készíti el otthon az ötletem saját változatát, mintha egy nagy cég másolta volna le” – vallotta be Kragelund.
Ahenkan szerint az volt a legizgalmasabb az egészben, hogy a purhab talán most először vált dekorációs tárgyak inspirációjává a feltalálása óta. „A következő lépés, hogy az emberek megvalósítsák a saját gondolataikat, ötleteiket is.”
Olvass tovább!
Forrás: The Guardian
Fotó: Instagram