A forró kakaó javítja a memóriát

2020. november 28. |

Nem csak azért jó egy csésze forró kakaó a hideg téli napokon, mert kellemesen felmelegíti a testet és a lelket. Egy friss kutatás eredményei szerint javítja az agy működését és a memóriát is.

A vér oxigénszintjére fejti ki jótékony hatását a kakaóban található tápanyag, a flavanol: hatására javul az agy oxigénellátottsága, ami szoros kapcsolatban van a szellemi teljesítőképességünkkel.

forro-csoki-memoria-javul

A Birminghami Egyetem és az Illinois Egyetem kutatóinak közös vizsgálatába tizennyolc felnőtt férfit vontak be, akiknek két, szellemi teljesítőképességet vizsgáló tesztet kellett kitölteniük. Megnézték, hogy boldogulnak a feladatokkal egy csésze magas flavanoltartalmú kakaó, illetve egy placebó, flavanolt nem tartalmazó kakaós ital elfogyasztása után.

A tanulmány eredményei nem hagytak kétséget maguk után: a flavanolban gazdag kakaó jelentősen javította az alanyok teljesítőképességét. 11 százalékkal gyorsabban és pontosabban oldották meg a feladatokat, mint a placebóital elfogyasztása után. 

Korábbi kutatások is alátámasztották már a flavanolok jótékony egészségügyi hatásait. Egy 2013-as vizsgálatból kiderült, hogy a kakaó rendszeres fogyasztása csökkentheti az Alzheimer-kór és a stroke kialakulásának kockázatát. Ugyanakkor arra is vannak tudományos bizonyítékaink, hogy a flavanolban gazdag italok, mint a kakaó és a tea, csökkentik a vérnyomást és javítják a vérkeringést az egész testben. 

A kakaó tehát nem az egyetlen olyan ital, melynek magas a flavanoltartalma. Ez a tápanyag megtalálható a már említett teában, a vörösborban, a piros bogyós gyümölcsökben és az almában is. 

„Mi a kakaót használtuk a kutatásunkban, ám a flavanolok nagyon sok gyümölcsben és zöldségben jelen vannak. Azért fontos, hogy jobban megértsük a szellemi képességre és a szív- és érrendszerre gyakorolt hatásait ennek a tápanyagcsoportnak, mert így hatásosabban építhetik be az emberek mindennapi értrendjükbe ezeket az ételeket és italokat egészségük megőrzése érdekében” – mondta Dr. Catarina Rendeiro tápanyagkutató, a tanulmány vezető szerzője.

Olvastad már?

5 tipp a legfinomabb forrócsoki elkészítéséhez

5 tipp a legfinomabb forrócsoki elkészítéséhez

Télen egyszerre kell odafigyelni a megfelelő vitaminbevitelre és az újévi fogadalomként vállalt diétára, de néha mindenki megérdemel egy kis kikapcsolódást. Készítsetek például házilag forrócsokit és turbózzátok tonkababbal, nutellával, vagy akár vörösborral – kövessétek tippjeinket a tuti sikerért.

Forrás: Insider
Fotó: Unsplash

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód