5 ok, amiért nem szabad száműzni az étcsokoládét az életünkből

2019. február 28. |

Az orvosok szerint az ebéd utáni 1-2 kocka étcsokoládét vétek lenne kizárni az étrendünkből. Természetesen nem a szupermarketek polcain található olcsó verziókra kell gondolni, hanem a minimum 70%-os, cukor- és töltelékmentes, minőségi étcsokoládéra, mely számos módon képes szolgálni az egészségünket. 

1. Tápanyagbomba

100 gramm jó minőségű, magas kakaótartalmú étcsokoládéban megtalálható a napi ajánlott vasmennyiség 67 százaléka, a magnéziummennyiség 58, réz 89, mangán 98 százaléka. De jelentős a benne található kálium, foszfor, cink és szelén mennyisége is.

Azt viszont érdemes tudatosítani, hogy 100 gramm csokoládé túl sok ahhoz, hogy napi rendszerességgel ebből fedezzük ezeket a tápanyagokat. Ráadásul 600 kalória és jelentős menniségű zsír is párosul 100 gramm csokiban a hasznos összetevők mellé, ezért érdemes kisebb adagokban és nem minden nap fogyasztani az étcsokoládét.

2. Agyserkentő

Talán az étcsokoládé legtöbbet hangoztatott előnye az agyserkentő hatás. Egy ötnapos kutatás során a résztvevőknek minden nap flavanolban gazdag étcsokit adtak. A kutatók kimutatták, hogy az ötödik nap végére az agy vérellátása, így a résztvevők koncentrációs képessége is sokkal jobb lett. Emellett a minőségi étcsokoládé koffein és a teobromin tartalma is jelentős, ami szintén fokozza a teljesítőképességet.

3. Szívbetegségek kockázatát is csökkenti

Egy több éven át tartó kutatás kimutatta, hogy azoknál az embereknél, akik minimum heti 2 alkalommal esznek minőségi étcsokoládét, 32 százalékkal kisebb az artériák elmeszesedésének esélye. Akik pedig minimum heti 5 alkalommal engedtek a csokoládé élvezetének, azoknál a szívbetegség kockázata is 57 százalékkal lett kevesebb. E ellett az inzulinszint karbantartásához és a “rossz” koleszterin csökkentéséhez is hozzájárul ez az édesség.

3. Ehető boldogság

A csokoládéban található fenetil-amin ugyanaz a vegyület, mint amit az agyunk termel akkor, amikor szerelmesek vagyunk. Ez s vegyület felelős azért is, hogy az agyunk endorfint szabadítson fel, azaz a csokoládé tudományosan bizonyítható módon boldogságforrás is.

Egy finn tanulmány pedig azt is kimutatta, hogy azok a várandós nők, akik rendszeresen minőségi csokoládét fogyasztanak a terhesség alatt, könnyebben kezelik a terhesség alatti stresszt. Sőt, a kutatás szerint csokoládéfogyasztó édesanyák csecsemői gyakrabban mosolyognak mint azoké, akik megvonták maguktól az édességet az áldott állapot alatt.

5. Még a fogyásban is segíthet!

Megdőlni látszik a szülők “nincs csoki ebéd előtt” elve! Az idegtudós, Will Cower szerint étkezés előtt elfogyasztott egy-két kocka étcsokoládé hatással van a teltségérzetért felelős hormonokra, így a főétkezés során már nem fogjuk túlenni magunkat. De az ebéd utáni egy kocka csokoládé is hasonlóan működik: azt üzeni az agynak, hogy jóllaktunk, vége az étkezésnek, tehát a nassolás iránti sóvárgást is csökkenthetjük vele.

Fotó: Getty Images

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Ha idén (is) otthon nyaralsz, tedd stílusossá hozzá az erkélyt! dot. interior

Ha idén (is) otthon nyaralsz, tedd stílusossá hozzá az erkélyt!