A mozgalom hétéves történetének eddigi legnagyobb Veganuárjára készülnek a program szervezői, köszönhetően annak, hogy a kijárási korlátozások miatt sokkal többen kezdtek érdeklődni a növényi alapú étrend iránt, és sokkal jobban foglalkoztatja az embereket az egészséges életmód és a környezetvédelem, mint korábban.
2014-ben, az Egyesült Királyságban indult el a Veganuár kampány, amely arra bátorította az embereket, hogy januárban ne fogyasszanak állati eredetű táplálékot. Idén ötszázezer feliratkozót várnak a szervezők a világ minden tájáról a tavalyi négyszázezres és az azt megelőző évek 170-250 ezer feliratkozója után.
Már a járvány előtt is megfigyelhető volt az a tendencia, hogy a szupermarketek, éttermek és élelmiszergyártók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a vegán és flexitariánus (a hústól és tejtermékektől el nem zárkózó, ám ezekből minél kevesebbet fogyasztók) étrendet folytatóknak is. A korlátozások aztán azt eredményezték, hogy az emberek minden addiginál többet foglalkoztak étrendjükkel, mivel az éttermek bezárásával többet főztek, és hatékonyabban használták fel a maradékokat.
A Veganuár mozgalom közel hat éve indult egy yorki ebédlőasztal mellől, Jane Land és Matthew Glower kitalálók először 3300 támogatóval indultak neki a húsmentes januárnak. Remélik, hogy az egyre növekvő követőtáboruk segítségével minél több emberhez jut el az étrend fontossága a klímaváltozás, vágóhidak, környezeti és állattenyésztési katasztrófáinak megállításában.
Olvastad már?
„A veganizmus lényege nem az étrend, hanem az, hogy ne árts” – idén is sikeres volt a Veganuár
Összesen 10 679-en csatlakoztak a Prove által szervezett, nagyszabású hazai Veganuár programhoz, hogy kipróbálják, milyen az élet vegánként. A résztvevőknek 31 napjuk volt megbizonyosodni arról, hogy a növényi alapú táplálkozás nem jelent egyet a fényevéssel, az állandó koplalással vagy az erőszakos hittérítéssel.Forrás: The Guardian
Fotó: Unsplash