Egy pénzügyi összehasonlító oldal, a Money.co.uk vizsgálta meg az elmúlt 12 hónap globális internetes kereséseit, melyeket a lakberendezéssel, lakásdekorációval és dizájnnal kapcsolatos kulcsszavak alapján indítottak. Ezek összevetésével határozták meg, melyik tíz televíziós sorozat volt a legnagyobb hatással arra, hogyan rendezik be az emberek otthonaikat.
Az első helyre befutó sitcomot valószínűleg nem találnánk el: a The Brady Bunch című 1969-es tévéshow bizonyult ugyanis a legbefolyásosabb dizájninspirációnak. Több mint nyolcezer keresést indítottak ezzel kapcsolatban, ami a rattan, a terrazzo és a bársony, valamint a bohém kiegészítők és dekorelemek reneszánszának, valamint a 70-es évek iránti nosztalgiának lehet köszönhető.
View this post on Instagram
A hatvanas évek New York-jában játszódó 2007-es drámai sorozat, a Mad Men – Reklámőrültek futott be a második helyre mintegy hatezer kereséssel. A retró, az art deco és a vintage kiegészítők, lámpák és szőnyegek alapozhatták meg ezt a helyezést. A 2010-ben bemutatott, történelmi díszletek között játszódó Downton Abbey a harmadik helyet szerezte meg. A Highclere-kastély pazar helyszíne láttán az emberek elkezdtek álmodozni a viktoriánus berendezésről, a damaszt tapétáról, díszes csillárokról és grandiózus arany képkeretekről, ami 5500 keresést hozott a sorozatnak.
View this post on Instagram
A top 10-ben az első három helyezettet az alábbi tévés show-k követték: Sherlock (4790 keresés), Szex és New York (4690 keresés), Jóbarátok (4680 keresés), Star Trek (4550 keresés), Empire (3560 keresés), Tudhattad volna (3490 keresés) és a Trónok harca (2750 keresés).
Forrás: Apartment Therapy Fotó: Instagram, Unsplash