Ezt edd mielőtt alkoholt iszol: 4 étel másnaposság ellen

2021. július 10. |

Most, hogy berobbant a nyár és újra „kinyílt” a világ, alkoholból is több fogy. Azért, hogy a másnaposság miatt ne fájjon a fejünk, összeszedtük, hogy alkoholizálás előtt milyen élelmiszereket érdemes fogyasztani.

alkohol

Aki rendszeresen fogyaszt alkoholt, tudja, a nem épp tudatos italozásnak van egy árnyoldala, amit úgy hivnak, másnaposság. Ez legtöbbször kiradíroz egy egész napot a naptárunkból, hiszen fejfájással, szédüléssel, émelygéssel vagy enerváltsággal van elfoglalva az ember. Aki nem szeretne lemondani az alkoholról, de elkerülné a pokoli másnapot, a megfelelő élelmiszerekkel mintegy „előkészítheti” szervezetét, hogy aztán ital ne szálljon (annyira) a fejébe. Mutatjuk, melyek azok az ételek, amik segítenek ebben:

  • Aki csak kutyafuttában tud elfogyasztani valamit, egyen banánt, a gyümölcs ugyanis kiválóan hidratálja a szervezetet. A banán káliumban gazdag, és közel 75 százalékban vizet is tartalmaz – amire nagy szükségünk van, hiszen az alkohol erős vízhajtó, dehidrációt és elektrolitvesztést okoz. A káliumszint feltöltése és az idő előtti hidratálás megakadályozhatja az elektrolit-egyensúly felborulását. A gyümölcs némi rostot is tartalmaz, ami lassítja az alkohol felszívódását, de természetes csavcsökkentő is, ami az érzékeny gyomrúak számára lehet nagy segítség.
  • A banán mellett a proteinben gazdag görög joghurt is jó választás, az ugyanis kibéleli a gyomrot és magas fehérje-, zsír- és szénhidráttartalmának köszönhetően eltelít, és lassítja az alkohol felszívódását. Magas probiotikum-tartalmának köszönhetően segít megelőzni az esetleges gyomor- és bélpanaszokat.
  • A lazac rengeteg B12-vitamint tartalmaz, aminek szintje az alkohol hatására csökken, márpedig ez a vitamin elengedhetetlen a vörösvérsejtek termeléséhez, illetve az idegrendszer kiegyensúlyozott működéséhez. A lazac magas protein- és zsírtartalma ugyancsak lassítja az alkohol felszívódását, míg a magas omega-3-zsírsav-tartalmának köszönhetően csökken a gyulladás kialakulásának esélye.
  • A tojásos-avokádós pirítós ugyancsak az egyik legokosabb választás alkoholizálás előtt. A fehérjék és az egészséges zsírok sokkal hatékonyabban késleltetik az alkohol felszívódását, hiszen lassabban emészthetőek, mint a szénhidrátok. A tojás fehérjében, az avokádó egészséges zsírokban és káliumban gazdag, ami a szervezet elektrolit-egyensúlyát szabályozza.

Forrás: Insider Fotó: Getty Images

Olvasd el ezt is!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód