Az amerikai Ohio államban, a Toledo Közösségi Főiskolán képzik a TikTok-sztárok és Instagram-influenszerek következő generációját. A főiskola kurzusára jelentkezők – és azt sikeresen elvégzők – hivatalos Média Influenszer Bizonyítványt is kapnak.
Az influenszer képzés két szemeszteres, a diákok nem csak a pózolást, de a programozás alapjait, üzleti ismereteket, vizuális történetmesélést és retorikát is tanulnak. Azt is eldönthetik, hogy csupán erre a képzésre jelentkeznek, vagy beszámítják egy már folyamatban lévő diploma megszerzésébe az elvégzett tantárgyakat. „Több terület hallgatói jelentkeznek várhatóan a kurzusra, hiszen az ismeretek hasznosíthatok a média, marketing, üzleti technológia és előadóművészet területein is” – mondta Jen Hazel, az influenszer program igazgatója.
Mindenki influenszer szeretne lenni?
A kereslet hívta életre az új főiskolai képzést, egy 2019-es kutatás eredményei szerint ugyanis a mai fiatalok 86 százaléka szeretne influenszer lenni, vagyis posztolgatni szponzorált tartalmat pénzért. A legsikeresebb influenszerek, akiknek sikerül felépíteni magukat egy-egy platformon, akár több ezer dollárt is elkérhetnek egy-egy posztért. A Meta (korábbi nevén Facebook) és az Instagram adatai szerint 2022-ben az influenszerek nagyjából 1 milliárd dollárt keresnek majd a szponzorált tartalmakon a közösségi oldalakon keresztül.
Forrás: Insider Fotó: Unsplash