Karcsúsító ételek a strandszezon előtt: paradicsomleves cukkinivel megbolondítva

2020. május 26.
Karantén idején az evés sokunk legfőbb szenvedélyévé, az ételek elkészítése pedig kreativitásunk kiélésének egyik eszközévé vált. Nem csoda, ha néhány felesleges kiló felcsúszott ránk az elmúlt hetekben, amelyektől még a nyári szezon beköszönte előtt szeretnénk megszabadulni. A következő napokban egészséges, ízletes, ugyanakkor kalóriaszegény ételek receptjét osztjuk meg veletek, amelyek nemcsak karcsúsítanak, de jókedvre is derítenek. Ráadásul percek alatt elkészíthetőek. Megálmodójuk Zséli Szilvia, a FoRest For Life életmódház tanácsadója.

Nemcsak a magyar konyha, de a mediterrán diéta egyik legfontosabb alapanyaga is a paradicsom. Nem véletlenül, hiszen számtalan jótékony hatása van a szervezetünkre. Magas a rost- és a víztartalma, ezért laktató étel, viszont kevés kalóriát tartalmaz. Egy adag (kb. 150 g) piros, érett, nyers paradicsom kiváló A-, C-, K-vitamin-, folsav- és káliumforrás. A benne található likopin védi a bőrt a káros UV-fény okozta ártalmaktól, amik hozzájárulnak a ráncok és a szarkalábak kialakulásához. Szintén ez a természetes antioxidáns védi a sejteket az öregedéstől is, és csökkentheti bizonyos ráktípusok kialakulásának kockázatát. A paradicsom krómban is gazdag, ami a vércukorszint szabályozásában segít. Nem beszélve arról, hogy mennyire finom az íze! Nyersen és levesként fogyasztva sokak kedvence.

Szilvi receptje:

Ebben az egyszerű paradicsomlevesben annyi a csavar, hogy a cukkini kellemes ízével elegyítjük a paradicsom markáns ízét. A cukkini is alacsony kalóriatartalmú, rostban gazdag zöldség, ugyanannyira laktat, mint a paradicsom. Az ízkombináció viszont fergeteges!

Fél kiló zsenge cukkinit és ugyanennyi friss, hámozott paradicsomot annyi lében megpárolunk, hogy az éppen ellepje a feldarabolt zöldségeket. 20 perc múlva levesszük a tűzről, majd hozzáadunk egy gerezd fokhagymát, sót, borsot, egy evőkanál olívaolajat, egy csokor friss bazsalikomot, és az egészet összeturmixoljuk. Pár szem rozspehellyel a tetején tálaljuk.

Szilviről és az életmódközpontjáról ITT olvashattok.

A korábbi recepteket ITT találjátok!

Kapcsolódó