Pici and the city 2020-as tavaszi–nyári kollekció

2020. április 27. |

Schwertner Janka alapította meg 2015 a pici and the city babaruha márkát. Céljának azt tűzte ki, hogy megmutassa a város legkisebb lakóinak, hogy Budapest egy csodás hely telis-tele kalandokkal. A márka legismertebb darabja a koptatós pantalló, amely megvédi a kis térdeket, így szabadon lehet mászni, kúszni egész nap a játszótéren.

A koptatók maradék bőrök felhasználásával készülnek, ezzel is támogatva egy picit fentarthatóbb világot. Szabás közben pedig a tervező a fennmaradó anyagdarabokat is elteszi, amelyekből készültek már játékbabaruhák a Design Héten és a Művészetek Völgyén is gyerekworkshopokon.

„Tedd le, és engedd, hogy maga fedezhesse fel Budapestet!” – ez Janka jelmondata, biztatva anyukatársait is, hogy nem baj, ha fülig poros a gyerek. Strapabíró darabjaihoz a fővárosban keresi az inspirációt. Legyen szó a város iránt érzett szeretetéről, izgalmas utcai feliratokról, vagy balkonkertészetről. Ez, és sok minden más jellemezte mindvégig Janka frappáns kollekcióit évről évre. Minden darab Budapesten készül, kis szériákban, ügyelve minden egyes apró részletre.

A pici and the city tavaszi–nyári kollekciója a MANÉZS nevet viseli, amely a cirkuszok varázslatos világát eleveníti meg előttünk. Csíkos pantallók, elefánt formájú koptatók és púderszínű felsők jellemzik a kollekciót. Janka a tervezés során a gyermekek cirkuszi élményeiből inspirálódott, abból a mesevilágból, amit szívesen játszanak egymással a kicsik. A játékos, egyidejűleg letisztult kollekciót az AgiSzabo Photography fotózta. A helyszín az újonnan nyitott Pompás Budapest volt, amely csodás pizzáján kívül kivételes fali dekorációival dicsekedhet.

Miért pont a cirkusz lett az inspiráció? Konkrét cirkusz, vagy csak az élmény/emlékek ragadt el?
Budapesten gyűjtöm a kollekciókhoz az inspirációt. Általában séta közben, egy kávézóban ülve vagy a játszótéren érkezik egy-egy gondolat, ami alapján el lehet indulni. A korábbi években végigvettem már a város számomra legfontosabb elemeit (az utcatáblákat és feliratokat, a felfedező sétákat, a balkonkertészetet, és sorolhatnám). Így jutottam el oda, hogy most következnek majd a kicsit bensőségesebb témák, mint a cirkusz is. Mint élmény, inkább az otthon játszott cirkusz inspirált, amikor kifested az arcod, és az anyukád összes színes ruháját magadra aggatod.

Hogyan keresel gyerkőcöket a fotózásra?
Jelenleg válogatás van, ami egy érdekes történet, ami bár nem volt tudatosan tervezett, de az évek alakították így, mert több száz jelentkező szokott összegyűlni.
Az Instagramon történik a casting, ehhez a szülőkek egy speciálisan erre az alkalomra indított hashtaggel kell jelölniük a képeiket. Mi pedig így átfogóbb képet kapunk a gyerekekről.

Mesélnél nekünk egy felejhetetlen pillanatodről a márkát illetően?
Talán a legmegérintőbb pillanat a Tűzoltó utcai Gyerekklinikán volt, mikor a Csodalámpa Alapítvány által mentem be anyáknapi ajándékot készíteni a kis beteg gyerekekkel. A színezhető „every child is an artist“ felíratú táskánkat festettük ki közösen. Elképesztő szeretettel és kedvességgel díszítették a darabokat a kicsik és a nagyok. Azért volt különleges ez a pillanat, mert ekkor éreztem először, hogy azáltal, hogy van egy saját kis márkám, mennyi emberhez el tudok jutni, és milyen varázslatos dolgokat tudunk közösen létrehozni.

5 éves lesz a márkád. Tekingetsz a múlba, hogy esetleg valamit máshogy csinálnál? Vagy mindig csak előre pillantassz?
Nagyon szeretem, és büszke vagyok a márka történetére. Nem változtatnék semmin, hiszem minden okkal történt. Jó lecke volt, hogy nulla tőkével fel lehet egyedül építeni egy márkát itthon, és szeretnék ezzel bátorságot adni másoknak is.

Úgyanúgy szerettem a kezdeteket, amikor az otthoni varrósarokban készültek a ruhák, mint a mostani showroomomat, ahol már tudom fogadni a családokat. Az ötletek pedig mindig jönnek, nem félek előrenézni és megvalósítani őket. Különleges születésnap lesz most ez az ötödik, amire egy kiállítással készültem. Remélem, ősszel majd be tudjuk pótolni.

A tavaszi–nyári kollekciód a COVID-19 alatti vészhelyet előtti napokban jelent meg. Sok kisvállalkozónak okozott már jelentős gondokat a helyzet.  Te ezt hogy éled meg?
Szerencsére már évek óta webshopon keresztül fogadjuk a rendeléseket, így az online kiszállítás folyamatos a karantén ideje alatt is. Természetesen nekünk is alkalmazkodnunk kellett ehhez a különleges időszakhoz, ettől függetlenül folytattuk a kollekció kommunikációját a felületeinken, hiszen a gyermekeknek otthon is szükségük van a kényelmes és praktikus öltözetre, legfőképpen pedig a vidámságra, amit ruhák is adnak.

Vállalkozóként pedig a legjobbat szeretném kihozni ebből a helyzetből, így az otthon töltött időt tanulásra és fejlesztésre fordítom. Most kerül sor olyan feladatokra, amire korábban nem jutott idő.

A márka weboldala: piciandthecity.com

Szólj hozzá te is!

Még több LookBook

AGNESKOVACS 2020. WAVE kollekció agneskovacs

AGNESKOVACS 2020. WAVE kollekció

TAU 2020-as nyári kollekció kalap

TAU 2020-as nyári kollekció