Utazol? Ezek Európa legizgalmasabb piacai

2022. május 09.
Piacra járni jó. Még jobb, ha a lakóhelyünkön több közül is választhatunk, ha pedig olyanokra is járhatunk, ahol a friss áruk mellett vendéglők is működnek, akkor igazán szerencsésnek mondhatjuk magunkat. Remek szórakozás ez városnézés közben is, lássunk néhány jó helyet, ahol a tradicionális és az új hullámos piacok rajongói egyaránt jól fogják érezni magukat.

Illatos Isztambul

Igen, tényleg nem engednek, a Nagy Bazárban ránk akarják sózni a bőrkabátot és a hamamlepedőt, és nagy hangon követelik, hogy alkudjunk a hamis antik lámpás árából. Az eredeti nevén Egyiptomi vagy ismertebb nevén Fűszer Bazárba lépve azután egy kicsivel nyugodtabb világ fogad. A hegyekben álló, a szivárvány minden árnyalatában pompázó őrölt fűszereket és magokat, az olajbogyót, az üvegfi ókokban tárolt mézes-cukros csemegéket kevésbé hangosan kínálják az árusok, és a legtöbb helyen kóstolhatunk is. Különösen nyugodtak a Fűszer Bazár nehéz illatfelhőben úszó illatszertárai, ahol hosszan, elmélyülten illik próbálgatni a ki tudja, hányféle rózsavíz és muskátliolaj bukéját, hogy végül ott helyben kis üvegcsékbe töltve magunkkal vihessük a leginkább hozzánk illő illatszereket. Felfelé is nézzünk, a visszafogottan díszített, masszív épület a 17. századból való, és az első sorban állva hallgatnánk, hogy mit mesélnének, ha a falai beszélni tudnának…

európa-piacok

Varázslatos Valencia

Az emberi léptékű város, amely lassan, de biztosan meghódítja a turisták szívét. Hosszan szendergett a Földközi-tenger partján, míg felfedezték maguknak az olcsó légitársaságok utasai, és azok a fi atalok, akik az elmúlt években a megtelt táblába ütköztek Barcelona kapujában. Ha egyszer láttuk, biztosan vissza szeretnénk majd térni, Valencia ugyanis korántsem egy-két nap alatt kipipálható turistahely. Vásárcsarnoka, a Mercado Central pontosan hozza, amit egy tüzes spanyol város piacától várunk. Buja zöldség- és gyümölcskínálatot, gigantikus sonkákat, friss tengeri és szárazföldi portékákat, és ha hotelek lakójaként nincs igazán módunk bevásárolni, akkor célozzuk meg a fantáziadús tapasbárjait. Építészeti látnivalónak sem utolsó, szóval simán építhetünk rá egy délelőttöt. Ismerkedés a gazdag kínálattal, reggeli vagy ebéd, és közben álmélkodás a tematikus épületdíszeken és a fények játékán, amely a katedrálisokat idéző kupolának és a különleges kialakítású mennyezetnek köszönhető.

Ljubljana legjava

Ez tényleg nincs messze, autóval is, busszal is pár óra a szép szlovén főváros, ha egyszer-egyszer szeretnénk kíváncsiskodni, hogy mi rotyog a szomszédok tűzhelyén. Az Odprta kuhna (nyílt konyha) Szlovénia legmenőbb, tizedik éve működő gourmet food marketje, amelyet péntekenként rendeznek meg a folyóparti Pogačarjev téren (mintha beszélő volna már a tér neve is) – épp ott, a város kellős közepén, ahol a központi vásárcsarnok is működik. Ha kinézelődtük magunkat a nagypiacon, a téren páratlan kulináris élményben lehet részünk: a főváros és az ország különböző részein működő vendéglátóhelyek kínálatával ismerkedhetünk meg. A rendezvény honlapján feliratkozhatunk a hírlevelükre, de indulás előtt a közösségi oldalukra is érdemes rápillantani, mert nagyon rossz idő esetén lefújják az eseményt. Jó időben azonban péntekenként késő őszig benépesül a tér.

európa-piacok

Fotó: Getty Images, Shutterstock

A cikk folytatását keresd a Marie Claire 2022/3-as lapszámában!