Még a 21. században is szokatlanul merésznek számító képpel nyitotta új spormelltartóinak reklámkampányát az Adidas: 25 csupasz mellel. A meztelenség azért is hökkenti meg az embert, mert teljesen normális, hétköznapi mellek láthatók a fotókon. Valódi, aszimmetrikus, különböző formájú, alakú és méretű, feszes és lógó mellek. A reklám egy olyan sportmelltartó-kollekciónak készült, melyben különböző típusú melltartókat terveztek a különböző aktivitásokhoz, és számos változatból választhatnak a teltebb alkatúak is. „Hisszük, hogy a női mell minden formában megérdemli a támogatást és kényelmet. Pont ezért áll 43 különböző modellből az új sportmelltartó-kollekciónk, így mindenki megtalálhatja a neki passzolót – írta Twitterén a sportszermárka. – A galériát azért hoztuk létre, hogy lássuk, milyen sokféle lehet a mell, mind méretben és formában, ami rámutat arra is, milyen fontos a személyre szabott melltartó.”
We believe women’s breasts in all shapes and sizes deserve support and comfort. Which is why our new sports bra range contains 43 styles, so everyone can find the right fit for them.
🔗 Explore the new adidas sports bra collection at https://t.co/fJZUEjvopQ#SupportIsEverything pic.twitter.com/CESqmsXOwI
— adidas (@adidas) February 9, 2022
A közösségi oldalra kirakott kép, aminek egy módosított változata látható az Instagramon is, vegyes fogadtatást kapott, az elragadtatott hangoktól a kételkedőkig mindenki megszólalt. „Egyszerre négy célcsoportot kellett elérni: a testpozitív embereket, a feministákat, az újságírókat, akik csak a Twitterről tájékozódnak és a hetero férfiakat, akik azonnal megosztják a meztelen képeket. Ötlet?” – írta egy cinikus twitterező.
„Azonnal rákattintottam – mondta Cindy Gallop a Bartle Bogle Hegarty reklámügynökség üzleti tanácsadója. – Egy csomó mell a különböző formák előtt tiszteleg. És mindezt teljesen úgy, hogy semmi szexuális töltete nincs. Ez tökéletes illusztráció egy sportmelltartónak.”
Még mindig tabu a mellbimbó
Bár valóban semmi köze a szexualitáshoz, a Meta-univerzum természetesen nem tesz kivételt, így az Instagramon és Facebookon nem használhatták az eredeti képet, hiszen nem látszódhat a női mellbimbó ezeken a platformokon. (Néhány kivételtől eltekintve, mint amilyen például a tiltakozás, a szoptatás vagy a masztektómia utáni heg.) Normális esetben egy ilyen kampány középpontjában állna az Instagramos megosztás, ám az Adidas csak az egyik aloldalán osztotta meg a képet kihomályosított mellbimbókkal.
Ez a reklámfotó abszolút illeszkedik a fehérneműk marketingjének teljesen új irányvonalába. Míg korábban a tökéletesre szerkesztett, szexuális töltetű hirdetések (gondoljunk csak a Victoria’s Secretre) jelentették a normát, az új, női vezetésű cégek hirdetései sokkal inkább realisztikus, hétköznapi testeket és élethelyezeteket mutatnak be. A túlszexualizált képek helyett, melyeken tökéletes testeket fotózott az általában férfi fotográfus, mérföldkövet jelent minden retusálatlan, különböző etnikumú, bőrszínű, korú és testtípusú nőt bemutató kép.
Az új jelszó: önazonosság és átláthatóság
A közösségi oldalakon olyan influenszerek tesznek meg mindent azért, hogy a maga valójában lássuk, milyen tényleg a terhességi csík, milyenek smink nélkül és a hétköznapokon a modellek is, mint például Ashley Graham.
Sőt, még a Victoria’s Secret is változtatott a hangvételén. A szexi angyalok helyett kevesebb retust és sokkal befogadóbb modellválogatást ígérnek. „Váltunk arról, amit a férfiak akarnak, arra, amit a nők” – mondta Martin Waters, a fehérneműcég marketingigazgatója.
Az Adidas kampánya a valóság közvetítésének szándékát emelte új szintre. Amellett, hogy persze azt szeretnék elérni, hogy minél több nő vegye meg az ő sportmelltartójukat, mégis fontos a szándék és a pénz, amit a nők elfogadására fordítottak – és talán a jövőben is fordítanak.
Forrás: Wall Street Journal Fotó: Adidas