A legjobb melegítő, bőrszépítő beautytippek

2020. november 06. |

Állandóan vacogsz, jéghideg kezed-lábad, a napod fénypontja pedig, amikor órákra beállsz a forró zuhany alá? Szépségbloggerünk, Peonilla most megoszt néhány szuper módszert, amivel belülről fűtheted magad, és még a bőrödnek is jót tesz.

Fűszerezz!

A több ezer éves indiai orvoslás, az ájurvéda szerint télen erősödnek a yin (női) és gyengülnek a yang (férfi) energiák. Ezért van az is, hogy hideg időben a szervezet több energiát igényel, megnő az étvágy és a nehezebb ételek is könnyebben lecsúsznak. Ahhoz azonban, hogy belülről melegítsd magad, zsíros húsok és habos-babos édességek helyett használj inkább fűtő hatású fűszereket. Ilyenek a fahéj, az ánizs, a kardamom, a koriander, a curry, a csillagánizs, a chili, a pirospaprika, a szerecsendió, a kurkuma, a fokhagyma, a gyömbér vagy a bors. A rosaceás bőrűek kivételével, a vérkeringés felpezsdítése és az emésztés javítása által ezek a fűszerek a bőr ragyogását is fokozzák.


Próbáld ki az infraszaunát!

Az infaszauna infravörös hullámokat bocsát ki, amelyek 4-5 cm mélyen a bőr alá hatolnak. A napenergia jelentős részét is ez teszi ki, ettől érezzük melegnek a napsütést is. Az infraszauna amellett, hogy hozzájárul a jó közérzet megteremtéséhez, számtalan gyógyító hatással is rendelkezik. Javítja a vérkeringést (viszlát, hideg kéz és láb!), meggyorsítja az oxigénáramlást és a méreganyagok távozását, erősíti az immunrendszert, csökkenti a szervezetben a gyulladásokat, a stresszt, kiegyenlíti a vérnyomást, sőt fokozza a zsírégetést és a bőr kollagéntermelését is. Ugye, meggyőztelek?

Tudtad?

3 jel, hogy sérült a bőröd védőrétege

3 jel, hogy sérült a bőröd védőrétege

Ha az alábbi tüneteket tapasztalod magadon, nagy valószínűséggel nem képes a védőfunkcióit ellátni a bőröd. Szépségbloggerünk, Peonilla elárulja, hogyan erősítheted meg újra.

Kortyolj meleget!

Ahogy kúszik lefele a hőmérő higanyszála, jó ötlet egyre több forró italt magadhoz venned. A teák közül melegítő hatású a gyömbér, a galagonya, az eukaliptusz, a fekete üröm, a borsmenta és a most felkapott chai tea is. De végre szintén szabad utat kaphat az imádott forró csoki, arra azonban ügyelj, hogy lehetőleg jó minőségű csokoládéból és minél kevesebb extrakalóriával (cukor, tejszínhab) fogyaszd, ha nem szeretnéd a tavaszt végigfogyókúrázni. Egyébként koffeintartalmának köszönhetően a fekete kávé is melegít, ezért mértékkel kortyolva ezt is bevetheted.

Falatozz fűtő hatású ételeket!

Most jöhet a kollagénben gazdag (ezért fiatalító hatású) húsleves, az immunerősítő hagymaleves vagy tulajdonképpen bármilyen leves, hiszen ezek aktiválják a gyomorban a hővezető receptorokat. Csakúgy, mint a hüvelyesek (lencse, bab, stb.), a melegítő hatású gabonafélék, például az amaránt, a barna rizs, a hajdina vagy a zab, a zöldségek közül a cékla, sütőtök, burgonya, újhagyma, póréhagyma, a gyümölcsök közül pedig a szilva, gránátalma, banán vagy körte. Ilyenkor érdemes mindent inkább párolni, sütni, mint hidegen, nyersen fogyasztani.

A folytatásért kattints Peonilla oldalára!

A cikk egy korábbi változata a Wellness magazin 2018/06. számában is megjelent.

Olvastad már?

Egy szépségblogger három bevált kedvence

Egy szépségblogger három bevált kedvence

Ezen a héten szépségbloggerünk, Peonilla egy különleges válogatással jelentkezik. Három kedvencét mutatja be, amelyek közül kettő egyáltalán nem újdonság, de mindig újra beszerzi őket, a harmadik viszont egy olyan termék, amiről először mesél.

Szólj hozzá te is!

Még több Szépség