Három irányvonal, amelyekkel 2021-ben tudatosabbak lehetünk szépség terén

2021. január 05.
Az utóbbi évtizedekben soha nem volt ennyi kérdés és bizonytalanság az emberekben újév környékén, mint idén, de néhány konkrét fogadalommal – legalábbis szépség téren – némi tudatosságot és kiszámíthatóságot csempészhetünk a hétköznapjainkba. Következzen három tipp azoknak, akik gyökeresen és célirányosan változtatnának eddigi vásárlási szokásaikon és szépségrutinjukon.

#blacklivesmatter a beauty világában is

A Black Lives Matter mozgalom jelszavát a szépségiparban is magunkévá tehetjük, ha a fehér felsőbbrendűség vagy a hatóságok által alkalmazott faji és etnikai profilalkotás ellen nekünk is lázadozik minden porcikánk. Ha például előszeretettel rendeljük szépségápolási kedvenceinket a netről, szívesen próbálunk ki újdonságokat, – akár csak a review-cunamik szűrésével – érdemes tudatosan is olyan márkáknak esélyt adnunk, amelyek fekete tulajdonban vannak – ezzel is támogatva a fekete közösségek tagjait.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Ashanti Cosmetics (@ashanticosmetics) által megosztott bejegyzés

Márpedig szerencsére az utóbbi időben bőven van példa hasonló izgalmas márkákra, például ott vannak az ultramenő külsejű, profi minőségű Pat McGrath Labs sminkcuccai, az Oye Green (cuki, sőt zabálnivaló afrikai témájú grafikákkal) beauty és wellness brand termékei, a The Lip Bar vagy éppen a magyar és ghánai kötődésű, nálunk gyártott Ashanti arcápolási márka készítményei.

Csúcsra kapcsolt bolygóvédelem

Jó pár éve egyre szélesebb a választék a környezetbarát csomagolású szépségtermék között, és ma már amiatt sem fordíthatunk hátat nekik, mert nem versenyképes a minőségük. Rengeteg zseniális márka karolta fel az óceánok, vagyis kompletten a bolygónk védelmét – azzal, hogy lebomló, netán pucér vagy üvegpalackos terméket tesz a polcokra, de akadnak, akik óceáni szemetet hasznosítanak újra csomagolás terén. Utóbbira jó példa a KEVIN.MURPHY, de az általános zöldfronton ott sorakozik a REN, a Dr Hauschka, a Weleda, az Aveda, sőt, a nagy márkák is (pl. L’Oréal, Dove) is egyre több zöldcsomagolással jönnek ki. Némi extratipp e téren: az újratölthető szekció. „Refill” rúzsok, arc- és testkrémek, parfümök sokasága (pl. Artdeco szemhéjpaletták, a Back to MAC rúzsok, Charlotte Tilbury sminkek, de a Lush és a Guerlain is kínál újratölthető terméket) áll porondra – az egyszer használatos műanyag alternatívákkal remélhetőleg előbb-utóbb leszámolva.

tech-neck

Digitális és szervezeti detox

Méreg. Talán jobb, ha nem tudjuk, milyen szinten és mélységben ér bennünket valamilyen formában nap mint nap, de egy biztos, sem a mentális egészségünkre, sem a szépségünkre sincs jó hatással. Legyenek azok a digitálisan betaláló cikkek, posztok, a közösségi média köztudottan frusztráció faktora, vagy éppen a kütyünyomkodás következtében kialakuló tech-neck. Könnyítsük meg a saját dolgunkat azzal, hogy szabályozzuk az ezzel töltött időt, vagy épp levesszük a mobilértesítéseket a közérzetünk érdekében. Ugyanígy szabályozzuk azt is, mit viszünk a szervezetünkbe. A jelszó lehet e téren a változatos étrend, benne többek között omega-3-ban gazdag olajos halakkal, teljes kiőrlésű gabonákkal vagy épp probiotikumokat tartalmazó joghurtokkal.

Olvass tovább!


Kapcsolódó