Az 5 leggazdagabb szépségguru

2022. március 22.
Az utóbbi években a szépségipar fejlődött a legdinamikusabban, ám ma már nem csak egy-egy szépségmárka beindításával alapozhatjuk meg a sikert. A következő 5 nemzetközi szépségguru a közösségi média segítségével nőtte ki magát, majd zsebelt be dollármilliókat vagy éppen alapított saját, virágzó brandet.

A szépségimádók az utóbbi évtizedben egyértelműen nagyfogyasztói lettek a különböző közösségi médiás platformoknak, a YouTube-, TikTok- vagy épp Instagram-posztokból, -videókból tájékozódva arról, mi is épp a legmenőbb sminktrend, egy-egy kihagyhatatlan szépségújdonság egy nagy világmárka kínálatában.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

𝓨𝒖𝒚𝒂 (@yuyacst) által megosztott bejegyzés

5. Yuya

Eredetileg Mariand Castrejón Castañeda néven született a világ egyik legmenőbb beautyinfluenszere, aki Yuya néven lett ismert (egy népszerű mexikói televíziós karakter után), és 2009-ben indította el YouTube-csatornáját. Mexikó legmenőbb szépségvloggere tutorialokkal és frizuratippekkel ment nagyot a videók dzsungelében. Ma már közel 25 millió feliratkozója van, összesen mintegy 2,55 milliárd megtekintéssel a csatornáján. A The Tab információ szerint Yuya egy Instagram-bejegyzéssel 64 ezer dollárt keres.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Bretman (Da Baddest) Rock (@bretmanrock) által megosztott bejegyzés

4. Bretman Rock

A Playboy címlapján is szereplő amerikai Bretman Rockról már többször is írtunk, akinek a követőtábora az Instagramon 17,8 millió fölött jár manapság. Az egyik legkeresettebb influenszer jelenleg a világon akinek, a The Net Line szerint olyan gyorsan nőtt a követőtábora, hogy ideiglenesen le is tiltották a fiókját. Ma már saját reality show-ja van az MTV-n, óriási sikerének hála pedig folyamatosan hívják vendégszerepelni a médiában és rendezvényekre – becslések szerint mintegy extra 2 millió dollárt hozzáadva ezzel a nettó vagyonához.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jeffree Star (@jeffreestar) által megosztott bejegyzés

3. Jeffree Star

Jeffree Star neve jó eséllyel nem ismeretlen a szépségvilágot jól ismerőknek. Először a MySpace idején futott nagyot, ekkoriban az ő profilja volt az egyik legnépszerűbb, igaz, zenei fronton. 2014-ben óriásit váltott, minden energiáját a Jeffree Star Cosmetics elindításának szentelte. A márka hatalmas sikert hozott, a Forbes jelentése szerint a brand termékeiből évente körülbelül 100 millió dollárt értékben adnak el. Saját vagyona pedig állítólag 200 millió dollár körül van.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

James Charles (@jamescharles) által megosztott bejegyzés

2. James Charles

A kozmetikai ipar amerikai csillagáról szintén írtunk már. A legmenőbb influenszereket összegező idei Cosmetify Index listáját idén James vezette, egészen elképesztő számokkal. A YouTube-on és az Instagramon (24,5 millió, illetve 24,4 millió követő), összesen mintegy 49 millió követővel bír. A beautyguru 2016-ban a Covergirl merész döntésének hála futott be, az akkor még ismeretlen sminkes lett ugyanis a márkája legújabb arca és a történelem első férfi modellje, akit erre a szerepre választottak. A Morphe Cosmeticsszel is bezsebelt egy komoly együttműködést. A vagyonát jelenleg 22 millió dollárra becsülik.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Huda Kattan (@huda) által megosztott bejegyzés

1. Huda Kattan

Kétségtelenül a világ leggazdagabb szépséginfluenszerévé nőtte ki magát, akinek neve ma már szépségmárkaként – Huda Beauty – is jól cseng. Huda Los Anglesben startolt sminkesként, olyan sztárokkal dolgozva, mint Nicole Richie. 2006-ban költözött haza Dubajba, ahol a Revlon sminkeseként dolgozott. A sikert saját blogja hozta el, a Huda Beauty, Kattan pedig alig 3 évvel később már saját neve alatt futó műszempilláit árulta (Kim Kardashian is odáig volt érte). A cég portfóliója azóta nem is kicsit gyarapodott, rengeteg sminktermékkel, amelyből évi 250 millió dollár értékben árusítanak, Huda nettó vagyona pedig mára eléri az 510 millió dollárt.

Olvass tovább!