3 étel, amely egyensúlyba hozza a hormonjaidat

2019. január 28. |

A hormonok az egész életünkre hatással vannak: képesek pattanásokat és emlőfeszülés okozni, ahogyan a súlygyarapodást, a fogyást és a ragyogó bőrt is nekik köszönhetjük. Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozd ki magadból, próbálj meg figyelni az étkezésedre és fogyassz minél többször ezekből a hormonoptimalizáló élelmiszerekből.

1. Szója

Izoflavonoidjai az első számú női nemi hormonhoz, az ösztrogénhez hasonlóan hasznosulnak a szervezetben – ezt azt jelenti, hogy a szója segíthet a menstruációs ciklusnormalizálásban, valamint a fájdalmas menstruációs hasfájások és a vaginaszárazság enyhítésében.

Fotó: Unsplash.com

2. Brokkoli

Már korábban is beszámoltunk a brokkoli jótékony hatásairól, azonban nemrég az is kiderül, hogy a benne lévő nagy mennyiségű glükozinolátok stabilizálják a hormonjaink megfelelő szintjét, ennek köszönhetően pedig csökkentik a rák (különösen a tüdő-és a vastagbélrák) kialakulását.

Wellness-tipp: Nem szereted a brokkolit? A kelbimbó, a káposzta és a fehérrépa is igen gazdag glükozinolátban!

3. Csicseriborsó

A magas B6-vitamint tartalmazó élelmiszerek – úgy, mint a csicseriborsó – kulcsfontosságú szerepet töltenek be a női hormonháztartásban, segítségükkel ugyanis izmaink, idegeink és hormonjaink is optimálisabban fognak működni.

Kattints a WellnessCafé oldalára még több cikkért!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs menstruáció

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs