Hogyan nyerjünk 15 perc szabadidőt?

2019. június 22. |

Az időmegtakarító tippjeinkkel sokkal nyugodtabbak, rendezettebbek és hatékonyabbak lehetünk egész nap. Pofonegyszerű dolgokkal nyerhetünk tizenöt perc szabadidőt minden nap.

Minél idősebbek vagyunk, annál elfoglaltabbak. Talán a cikk olvasása közben is épp azon jár az eszünk, milyen teendőink vannak még a nap hátralevő részére. Vagy egész hétre. A sűrű időbeosztás nyomasztó lehet, és nem könnyű legyűrni a stresszt, ha véletlenül elfelejtünk valamit. Három tippünk segíthet kipipálni a tennivalóinkat, és egy kis magunkra fordítható időt felszabadítani a hétköznapokon.


1. Reggeli meditáció
Ahogy ébredés után kinyitjuk a szemünket, minden bizonnyal egyből az jut eszünkbe, milyen teendőink vannak, és már azelőtt stresszelünk, hogy kikeltünk volna az ágyból. Ahelyett, hogy kipattannánk az ágyból és a tennivalók közé vetnénk magunkat, szánjunk öt percet meditációra. Jótékony hatása az egész napunkra kihat. Számos tanulmány bizonyította, hogy nyugodt, relaxált állapotban indítani a napot segít csökkenteni a stresszt és a szorongást, így hosszú távon rengeteg időt spórolunk magunknak, hiszen nem a frusztrációinkon jár majd az agyunk.

2. Rövid szünetek
Ha házimunkáról vagy olyan munkahelyi feladatról van szó, ami nem tartozik a kedvenceink közé, gyakran inkább egyhuzamban elvégezzük, hogy túllegyünk rajta minél hamarabb. Ám a tudomány azt mondja, sokkal hatékonyabbak lehetünk, ha kisebb szüneteket iktatunk a tevékenységünkbe. Óránként egy 15 perces pihenő sokat segít, hogy ne csökkenjen a koncentrációnk és jobb eredménnyel végezzük el a nemszeretem feladatokat is.

3. Esti csomagolás
Bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy amikor leült az irodában, akkor az eszébe villant, vajon kivette-e a kulcsokat a lakásajtóból. Vagy éppen ha edzést tervezett munka után, a nagy reggeli kapkodásban elfelejtette elcsomagolni a sportmelltartóját. A régi, iskolás korunkban alkalmazott módszer, hogy még előző este bepakoljuk táskánkba a másnap szükséges dolgokat, felnőtt korunkban is nagyon hasznos lehet.

Forrás: Real Simple
Fotó: Unsplash

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód