Csak regisztrálni kell a weboldalon, beírni a kisbaba korát, és okos SMS-t kapunk a soron következő védőoltásáról tíz nappal a határidő előtt, mindezt a gyermek 6 éves koráig. Jó hír továbbá, hogy több gyermek oltásait is fejben tudja tartani helyettünk a szolgáltatás. Még csak most indult a rendszer, de egyre népszerűbb – már olyan sztáranyukák is használják, mint például Kardos Eszter, Kiss Ramóna, Radics Gigi vagy éppen Czippán Anett. Dr. Póta György, a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke szintén támogatja a kezdeményezést, aki szerint járványhelyzetben különösen oda kell figyelni, hogy a gyermekek a lehető legtöbb betegséggel szemben védettek legyenek.
Az a bizonyos első év a kisbabával… Sokan mondják, hogy maga a csoda, de inkább azok, akik nincsenek éppen benne. Pelenkázás, etetés, aggódás, hogy valamit rosszul csinálunk, az első mosoly, szó, lépések, és persze szerelembe esés a babával, pihe-puha feje búbjától a talpáig. A kevés alvás és az állandó készenlét miatt néha egyfajta zombiállapotba kerülünk, és ez teljesen rendben van. Lesznek dolgok, amiket elfelejtünk. A kedvenc plüssét a játszótéren, megöntözni a virágokat, befizetni a telefonszámlát, a gyerek nevét (ha több is van) vagy éppen az aktuális védőoltását. Az utóbbi elég nagy gond…
Tudtad?
Ingyenes, megmentheti a kisbaba életét és zsebben is elfér. Mi az?
Tudjuk, hogy a baba egészsége a legfontosabb, és ehhez a védőoltások hozzájárulhatnak. Minden védőoltást megkapott a kisbabád, amire szüksége van? Tudod, hogy mi az, ami kötelező számár,a és mi az, ami választható? Melyiket mikor kell megkapnia? Legyünk őszinték, szülőként könnyű elveszni a kötelező és választható oltások erdejében, két pelenkázás között se energiánk se időnk nincs arra, hogy beleássuk magunkat az oltások világába. A koronavírus óta még jobban tudjuk, hogy az oltások ereje felbecsülhetetlen, ezért létrejött társadalmi céllal egy ingyenes szolgáltatás, ami segíti a kisgyermekes szülőket abban, hogy egy védőoltásról se feledkezzenek meg.
A VaccInTime egy társadalmi céllal létrejött szolgáltatás, amely támogatásokból és időszakos kampányokból származó finanszírozásból tartja fenn magát. Az eredeti ötlet a DeepInsight kommunikációs ügynökség és az ügyfélkapcsolati megoldásokat fejlesztő Comnica szakembereitől származik, akik közül maguk is többen kisgyermekes szülők vagy most várják első gyermeküket.
Olvastad már?
Fotó: Getty Imges