A szeptember a legjobb hónap a fogadalmakra

2020. szeptember 03. |

Elég csak logikusan végiggondolni: ha szeretnénk felhagyni egy rossz szokással és új életet kezdeni, valóban az a legmegfelelőbb időpont rá, amikor kimerültek vagyunk, túlhajszoltak és anyagilag is megtépázhattak az ünnepek, ráadásul még a napfény hiányától is szenvedünk? Nem véletlen, hogy nem tudjuk betartani az újévi fogadalmakat tehát, vannak sokkal optimálisabb időszakok is az évben, amikor sokkal sikeresebbek lehetünk.

Az év legdepressziósabb időszakai között csupa őszi–téli hónapot találunk. Az iReach Insights felmérése szerint a november, a február és a december a három legnehezebben átvészelhető hónap az évben. Emiatt a rossz időjárás, a napfény hiánya, a pénzügyi gondok és a karácsonyi szünet utáni ismételt munkába állás okolható. Két számítógépes szakember, David McCandless és Lee Byron tízezer Facebook-bejegyzés elemzésével megállapította, hogy kiugróan magas a szakítások száma Valentin-nap környékén és a karácsony és újév közötti két hétben. A mentális problémákkal foglalkozó szakemberek szerint januárban fordulnak a legtöbben segítségért hozzájuk. Miért ilyenkor akarunk mégis fogadalmakat tenni, amikor minden olyan reménytelennek és borúsnak tűnik? A szakemberek is egyetértenek azzal, hogy sokkal jobb időpont az életmódváltásra és a rossz szokásokkal való felhagyásra például a szeptember.

Az élet számos területén az újrakezdés időszaka az ősz kezdete: új tanév indul, sok cég ilyenkor jelenti be új projektjeit. Sokkal könnyebb megbirkózni az új kihívásokkal szeptemberben, amikor még kellemes az időjárás és sokat süt a nap, mozoghatunk a szabadban, és az így felszabaduló endorfin átlendít a nehéz pillanatokon. Hogyan érhetjük el, hogy a szeptemberi fogadalom sikeresebb legyen, mint az újévi?

Válasszunk pozitív szavakat. A fogyókúra sokkal kevésbé csalogató kifejezés, mint az egészséges étrend megtervezése és követése. Ahelyett, hogy ki akarnánk törölni az életünkből egy-egy szokásunkat, nevezzünk meg inkább egy újat, ami helyettesíti azt, amitől szabadulni szeretnénk. Ahelyett, hogy csökkenteni akarnánk a képernyő előtt töltött időt, keressünk új hobbikat, ami kitölti a szabad perceinket, óráinkat. 

Vonjunk be másokat. Sokkal kisebb eséllyel adjuk fel, ha valaki mással együtt végzünk bizonyos tevékenységeket. Az ember társas lény, így sokkal nagyobb öröm a testmozgás például.

Beszéljünk róla ismerőseinknek. Ha a hozzánk közel állóknak elmondjuk, milyen céljaink vannak, rengeteg bátorítást, megerősítést kaphatunk tőlük. 

Osszuk fel a fogadalmat. Ha eldöntöttük, mit szeretnénk – például minden nap fél órával korábban kelni –, készítsünk 16 apróbb, egy hét alatt elérendő célt. Ez azt jelenti, hogy december végére elérjük a célunkat. Pont akkorra, amikor azon kezdenénk töprengeni, honnan lesz erőnk teljesíteni az újévi fogadalmunkat, már épp végre is hajtottuk.

Olvastad már?

10 szépségfogadalom az újévre

10 szépségfogadalom az újévre

Mindegy, hogy a vízivási szokásodat akarod megváltoztatni, vagy éppen a ‘sminkkel nem fekszem le’- szabályt szeretnéd megfogadni, a lényeg, hogy olyan ígéreteket tegyél, amiket be is tudsz tartani.

Forrás: The Telegraph
Fotó: Unsplash

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód