Jólöltözött jószágok: kitört a kutyavilág a kisállatdivatban

2020. október 19.
A koronavírus-járvány az elemzők szerint teljesen átformálta a trendeket, és egy olyan területen indított el szédületes sebességű terjeszkedést, amelyre senki sem számított: a kutyaruházatban.

„Csak nagyon erősen ragaszkodom a márkámhoz, és szeretném azt a pozitivitást sugározni az emberek felé, amit eddig. Minél többen ismernek engem divatikonként, annál közelebb és közelebb érek ehhez az álomhoz” – mondta nemrég Boobie Billie influenszer az Insidernek. Billie majdnem minden nap felrak egy-egy szelfit közösségi oldalára, amelyeken kifutóra való pózokban látható teljes csillogásban, Jacquemus, Ganni és Chanel ruhákba öltözve mind a 257 ezer Instagram-követője előtt. Itt kell megjegyeznünk, hogy Billie egy kutya. Egy angol agár-csivava keverék, ha egészen pontosak akarunk lenni. „Én nem kutyaruhákat viselek” – mondta egy másik nyilatkozatában a Women’s Wear Dailynek azon az estén, ahol bejelentette saját, selyemsálakat és táskákat is tartalmazó kollekcióját. „Ez egy komoly divatmárka, minden komolyság nélkül, természetesen” – tette hozzá magyarázatképpen. 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Friday mooooooood🐄 let’s go bbs 💫

Boobie (@boobie_billie) által megosztott bejegyzés, Szept 25., 2020, időpont: 9:41 (PDT időzóna szerint)

Hívhatjuk kollektív járvány miatti agyleolvadásnak, ám kijelenthetjük, Billie lett a kutyadivat iránti rajongás arca az utóbbi hónapokban. Ugyanis miközben a divatiparnak zuhanó eladásokkal, a patinás márkáknak, mint például a Versace-nak, a kulturális pozíciók meggyengülésével kell megbirkóznia, a kutyaruházat szárnyakat kapott. 

Nagy márkák is kutyáknak terveznek

45 százalékkal nőtt a kutyaruhák iránti kereslet az idei évben az elmúlt év hasonló időszakához képest. Legutóbb a Dsquared2 jelentette be, hogy önálló kutya couture vonalat indít, amelyben sálakat, kockás ingeket és bőrpórázakat találhatnak majd a gazdik kedvenceiknek. Az online divatáruház, a Ssense pedig olyan dizájnerekkel állt össze kutyaruhák tervezésére, mint Ashley Williams vagy Marine Serre. Nem csoda, ha James Corden amerikai komikus májusban az elmaradt MET-gála helyett Pet Galát hirdetett show-jában. 

Olvastad már?

„Egyre nagyobb az érdeklődés a vásárlók részéről, hogy a saját egyéni stílusukat összehangolják a kutyáik ruházatával” – mondta Brigitte Chartrand, a Ssense vezetője. Ehhez hozzájárulhatott az is, hogy a tavaszi kijárási korlátozások közelebb hozták egymáshoz fizikailag és pszichológiailag a gazdikat és kedvenceiket. 

Emberként kezelt társállatok

„Az antropomorfizálás irányzata, azaz a háziállatok emberként kezelése, soha nem volt még annyira erősen jelen, mint 2020-ban” – mondta Mark Waddy piackutató. Waddy példaként említette még a ruhákon kívül a jutalomfalatokat is, amelyek között megjelentek az emberi édességekhez hasonló finomságok, a kutyafagylalt és kutyacsokoládé is, a kutyaparfümről nem is beszélve. „Nagyon erős még a kutyaitalok trendje, ami olyan, mintha a sört vagy bort ültetnénk át a kutyák számára fogyasztható formába” – mondta a piackutató.

kutyaruha-divat-haziallat

Waddy azt is hozzátette, hogy „a tulajdonosok a koronavírus-járvány idején többet sétáltatták háziállataikat, így a figyelem középpontjába kerültek a kutyaruhák”. Az igény pedig megjelent a tervezői oldalon is, elég a H&M kutyaruháira gondolni, ahol bárki számára megengedhető áron kínálnak a gazdiéhoz passzoló pulóvereket, kabátokat. „Ahogy a sorozatnézés, a padlás kitakarítása és a számítógépünk mappáinak rendszerezése, a kutyákkal öltöztetősdit játszani pont ugyanazt a célt szolgálta: elütni az időt a hosszú napokon” – mondta Eric Musgrave, a Drapers korábbi főszerkesztője.

Ki lesz a jólöltözöttebb?

A kisállatboltok ráadásul „ ellentétben az emberi ruhaüzletekkel „ nyitva maradhattak a karantén alatt is, így nem tapasztaltak igazán jelentős visszaesést a forgalmukban. A vásárlási trendek pedig azt mutatják, a kutyadivat nem lassít továbbra sem. „Kétségtelenül vannak előnyei annak, ha egy kutya ruhát visel, például melegen tartja hideg időben és jobban látható sötétben. Ugyanakkor a ruhadarabokat célszerű különös gondossággal megválasztani, mindig a kutya kényelmét és szükségleteit szem előtt tartva, nem az esztétikumot. A ruháknak nem szabad meggátolniuk a kutyák normális viselkedését, szükségleteik elvégzését. Ne akadályozza a hallást, látást vagy a kommunikáció lehetőségét más kutyákkal vagy az emberrel.

Azonban ahogy az emberek ruhatrendjeiben egyre inkább a kényelem és praktikum dominál, könnyen lehet, hogy nemsokára a kutyáik jól öltözöttebbek lesznek, mint a gazdik.

Olvass tovább!

Forrás: The Guardian Fotó: Unsplash, Instagram