Légy óvatos, ha nagy logós ruhát visel egy férfi!

2021. május 09. |

Egy friss kutatás eredményei szerint azok a férfiak, akik nagy márkajelzéssel ellátott pólót viselnek, nagy valószínűséggel nem tartós párkapcsolatot keresnek, ha ismerkednek. A kutatók ráadásul összefüggést találtak a gazdagság ilyesféle fitogtatása és a vonzerő között is.

Eddig csak a felhajtott gallér számított vészjelzésnek, ám jobb, ha felvesszük a listára a nagy logókat is. Azok a férfiak ugyanis, akik hivalkodó módon mutogatják, milyen márkájú pólót viselnek, nem igazán akarnak tartós párkapcsolatot, sokkal inkább futó kalandot, laza flörtöt.

ferfi-polo-logo-parkapcsolat

A Personality and Social Psychology Bulletin című pszichológiai szaklapban megjelent tanulmány arra próbált fényt deríteni, van-e összefüggés a gazdagság mutogatása – drága ruhák, luxusmárkák viselése – és a vonzerő között. Ehhez a Michigan Egyetem több száz hallgatójának mutattak két Ralph Lauren pólót. Egyiken hatalmas logó virított, míg a másikon kisebb méretben volt látható a márkajelzés. Ezután minden diáknak válaszolnia kellett egy kérdéssorra az olyan emberekkel kapcsolatban, akik az egyes ruhadarabokat viselhetik. A válaszokat egytől százas skálán kellett megadniuk.

„A résztvevők úgy vélték, hogy azok a férfiak, akik a nagy logóval ellátott pólót viselik, sokkal inkább kötetlen szexuális kalandot keresnek, és nem hosszú távú, romantikus kapcsolatban akarnak megállapodni, szemben a kisebb márkajelzésű ruhadarabok viselőjével – magyarázta Daniel Kruger evolúciós pszichológus, a tanulmány szerzője. – Van, akinek a kötetlen szexuális kaland azt jelenti, hogy megcsalja a partnerét. Mi nem konkretizáltuk ennyire, ám a válaszok mintázatából ez a vélemény rajzolódott ki.”

A kutatásba bevont diákok olyan tulajdonságjegyekkel ruházták fel a nagy logós póló tulajdonosát, mint aki gyakran flörtöl, akkor is udvarol valakinek, ha tudja, hogy van párja, és több személlyel is randevúzik párhuzamosan.

A tanulmányból az is kiderült, hogy a kisebb logót viselők a közvélekedés szerint mélyebb kapcsolatot szeretnének. „A kis márkajelzés biztonságosabb, ha valaki tartós párkapcsolatot keres. Az ilyen embert megbízhatóbbnak, állhatatosabbnak, gyerekszeretőbbnek és hűségesebbnek tartották a megkérdezettek” – mondta Kruger.

„A luxusmárkákat a társadalmi pozícióval azonosítják a kultúránkban, ugyanakkor a férfiak különböző okokból helyezik jól láthatóan az előtérbe az ilyen márkák jelzéseit. A rejtett márkajelzés sokkal inkább a társadalmi státusszal és az előkelőséggel hozzák kapcsolatba, míg a magamutogatás ilyen formáját csupán a gazdagság fitogtatásának tartják, ami nem egy jó tulajdonság az emberek szerint. Ugyanakkor ez jó módszer lehet ahhoz, hogy megkülönböztessük a búzát a korpától.”

Forrás: The Guardian Fotó: Unsplash

Olvass tovább!

Kapuzárási frász, avagy a koruk elől menekülő férfiak

Kapuzárási frász, avagy a koruk elől menekülő férfiak

Valljuk be őszintén, hogy a házasságok nem egyik napról a másikra romlanak meg és válnak unalmassá. Ez a probléma gyakran az életközépi válságban csúcsosodik ki. De mi az a rejtélyes kór, amely a 40-50 év közötti férfiakat megtámadja? Miért fordulnak ki magukból az addigi példás férjek és apák?

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Csak nekifogni nehéz: szelektáljuk át a gyerekszobát! bitay andi

Csak nekifogni nehéz: szelektáljuk át a gyerekszobát!