Csavargások és finomságok: ezt a 8 szokást mentsük át a nyárból az őszbe

2021. szeptember 09.
Vannak, akik visszasírják a nyár utolsó napjait, mások pedig mindennél jobban örülnek, hogy a kánikula helyett a vénasszonyok nyarát élvezhetjük. Teljesen mindegy, melyik táborba tartozunk, azt senki sem tagadhatja, hogy a nyár rengeteg olyan lehetőséget és élményt tartogat, amivel más évszakok nem versenyezhetnek. Ez nem jelenti azonban azt, hogy ne vihetnénk át a legjobb nyári dolgokat az őszbe, hogy derűsebbé tegyék majd a szürkébb napokat.

Ha valaki nyárimádó, a vízparton való végtelen ejtőzések, hűsítő italok és perzselő napsütés biztosan hiányzik neki az ősz beköszöntével. Ezt nem is pótolhatja más, hiszen az évszakok változnak. Ám a hozzáállásunknak nem kell, hogy változzon. Ahelyett, hogy teljesen búcsút intenénk a nyárnak, vigyünk át a nyári életigenlésből az őszbe is.

Menjünk a szabadba

Bár a vízpartra látogatni ősszel teljesen mást jelent, mint nyáron, ez nem jelenti azt, hogy ne lenne értelme kirándulni. és minél több időt a szabadban tölteni csak azért, mert hűvösebb van. Üljünk egy padon, élvezzük a vénasszonyok nyarát, és piknikezzünk minél többet. Biztosan érnek meglepetések, milyen más a jól ismert környezetünk az őszi színekbe öltözve.

8-nyari-szokas-osz

Jöjjünk össze a barátokkal

Fő a biztonság, ám a megfelelő óvintézkedések mellett ősszel sem kell lemondanunk a spontán kerti partikról, csak egy kicsit jobban fel kell öltöznünk hozzájuk. Ám a tábortűz melletti sütögetés vagy egy kerti kemence nemcsak a testet, de a lelket is felmelegíti.

Folytassuk a felfedezést

Mindegy, hogy otthon vakációztunk vagy átrepültünk egy trópusi szigetre, a szabadság érzése az, ami utazásra ösztönzi az embereket. Ha órákig bújtuk a múzeumokat vagy különleges kagylóhéjakra vadásztunk a strandon, érthetjük, mit jelent lemerülnünk egy-egy hely mélyére.

Ősszel ugyanezt megtehetjük a közeli történelmi látványosságokkal, helyi galériákkal. Ha szeretünk kirándulni, felmászhatunk a környék kilátóiba, hogy onnan nézhessük meg, hogyan változott ősszel az erdők ruhája.

Maradjunk mozgásban

Nyáron észrevétlenül is többet mozgunk: órákat sétálunk a múzeumokban, botanikus kertekben vagy éppen a vidámparkban, állatkertben talpalunk fél napokat. Tudatosítsuk ezt a folyamatot, és ősszel se hagyjuk ellustulni a testünket. Sétáljunk minden nap, vagy építsük be a hétköznapokba a rendszeres úszást.

Legyünk nyitottak új barátságokra

A gyerekek a játszótéren kötnek barátságokat. A felnőttek az úszómedence partján. A strandidő elmúltával is keressük a lehetőségeket a másokkal való beszélgetésre, legyünk barátságosak másokkal. Lehet, hogy nem életre szóló barátot szerzünk, ám feldobja a másik ember napját és a miénket is.

Próbáljunk ki új dolgokat

Az igazán szórakoztató vakáció része, hogy új dolgokat próbálunk ki. Ezt a jó szokásunkat ősszel sem kell hanyagolnunk. Nem is választhatnánk jobb időszakot az új ételek megkóstolására, új könyvek elolvasására vagy egy új hobbi felfedezésére.

Ne feledkezzünk el a lazításról

Ősszel visszatérünk a hétköznapok mókuskerekébe, ám ne hagyjuk, hogy a pihenés és kikapcsolódás kimaradjon az életünkből. Nem csak nyáron kell relaxálni ahhoz, hogy a testünk és lelkünk egész évben egészséges legyen. Bár az évnek ebben az időszakában már nem utazunk el kéthetes vakációra, ám ez nem azt jelenti, hogy nem kapcsolhatjuk ki a telefont, és merülhetünk el valami olyan tevékenységben, ami igazán feltölt minket.