A veganuár mozgalom újabb mérföldkövet érhet el idén

2022. január 05.
Számos nagy cég csatlakozik idén a növényi táplálkozás népszerűsítését célzó kezdeményezéshez, így nem is tűnik annyira elérhetetlennek a kétmillió résztvevő, amit megcéloztak.

Úgy saccolják, hogy idén rekord számú ember csatlakozik a növényi étkezést népszerűsítő, hagyományosan januárban tartott megmozduláshoz, a veganuárhoz. Ennek hátterében a klímaválság miatti egyre növekvő aggodalom állhat. A megcélzott kétmillió résztvevő már csak azért sem tűnik elérhetetlennek, mert olyan nagy cégek is csatlakoztak Nagy-Britanniában a kezdeményezéshez – idén először a mozgalom kezdete óta –, mint például a Harrods, Superdrug és a Volkswagen, ahol munkahelyi kihívásokat is indítanak. Köszönhetően annak, hogy a nagyvállalatok is beszállnak a veganuár mozgalomba, a munkahelyi menzákon több növényi alapú étel lesz, oktató és a vegán életérzést jobban megismertető eseményeket is szerveznek januárban. 

veganuar-2022

A veganuár mozgalom szervezőinél már eddig is 500 ezer ember jelezte részvételét a világ minden tájáról, ám a kampány szervezőinek felmérése szerint nagyjából tízszer ennyien tartanak a megmozdulással. Ez a szám is jelentős növekedést mutat, ahogy az egész évben vegán étrendet folytatók számában is dinamikus növekedés tapasztalható az elmúlt években. 

A YouGov közvéleménykutató valamivel több mint kétezer felnőtt megkérdezése után arra a következtetésre jutott, hogy az emberek 4 százaléka tervezi, hogy csatlakozik a veganuárhoz. Az is kiderült, hogy a vegánsággal kapcsolatos társadalmi hozzáállás az elmúlt két év alatt pozitív irányba változott, ma már az emberek 36 százaléka mondja azt, hogy jó dolog. 

Ugyanakkor vegánnak lenni ma már nem akkora kihívás, mint korábban, ami szintén nagy segítség lehet annak, aki áttérne a növényi étrendre. Igazi aranybánya lett az élelmiszeripari cégek és befektetők számára: milliárdos üzlet a hús- és tejpótló készítmények piaca.

Forrás: The Guardian Fotó: Unsplash

Olvass tovább!