Mitológiai és gyakorlati okai vannak, miért a vörös rózsa eladásai ugranak meg leginkább február 14. környékén. Az ókori görögöknél a vörös rózsa összefonódott a szerelemmel. „Egyes mítoszok szerint a vörös rózsa úgy született, hogy a szerelem görög istennőjének, Aphroditénak megsebezte az ujját egy fehér rózsa tüskéje, a vércseppek pedig vörösre színezték a virág szirmait – mondta dr. Sara Cleto történész. – Más történetek szerint viszont Adonisz sírján sarjadtak ki az első vörös rózsák. Ő volt Aphrodité szerelme, és ahol az istennő könnyei a földre hulltak, ott nőttek ki a virágok.”
Kevésbé drámai, viszont tény: először a 19. századi Angliában ajándékoztak romantikus célzattal vörös rózsát, amikor kitalálták, hogy a különböző virágoknak sajátos jelentése van. Aki a gyengéd érzelmeit szerette volna kifejezni a virágok által, vörös rózsát küldetett imádottjának.
A vörös rózsához azért is társulhatott a szerelem jelentéstartalma, mert akkoriban a vörös festék rendkívül drága volt, luxusnak számított, így a hasonló színben pompázó virág még különlegesebbnek tűnt.
A virágosok sem tiltakoztak persze, hiszen más virágokhoz képest a rózsa egészen jól bírja a szállítást. Szépek és tartósak, ez a két tulajdonság pedig kész főnyereménnyé tette a virágkötők számára, így ők még tovább erősítették a szerelem és a vörös rózsa közötti összefonódást. A rózsa – különösen a szép rózsa – persze drága, és ha valóban nem a pénz, hanem a gesztus számít, akkor alapvetően bármilyen virágnak ugyanúgy kell(ene) örülni, nem csak Valentin-napon.
Forrás: Reader’s Digest Fotó: Unsplash