4 lépés, amivel legyőzheted a koronavírus miatti szorongást

2020. október 18. |

A koronavírus jó néhány változást robbantott be az életünkbe idén, ezeket a megpróbáltatásokat pedig igyekszik mindenki ép ésszel átvészelni. A felfutóban lévő második hullám most ismét gyakori bezártságra kényszerít minket, ez pedig – a járványveszély mellett – sokakat akár szorongóvá is tehet. De ha beveted az alábbi lépéseket, akkor ez a feszült otthon ücsörgés akár kellemes őszi „kuckózássá”, a legkedvencebb programoddá is válhat!

Alapozás: rakj rendet a ruhatáradban!

Igen, tudjuk, ez nem épp egy csábító kezdés – de borítékoljuk, hogy amint belekezdesz, valósággal magával ránt majd a flow. Egy ráérős délutánodon, estéden öltözz át a legkényelmesebb otthoni ruhádba, tedd be az imádott zenéidet, ragadd magadhoz a kedvenc pohár borodat egy doboz isteni macaronnal, és láss neki a teljes ruhatárad kiválogatásának! Mindent, amit 1 évnél régebben hordtál, kíméletlenül dobj a selejtes vagy ruhaadományozó zsákba. Nem, nincs olyan, hogy „jól jöhet még”! Meg fogsz döbbenni, mennyire felszabadító és csodálatos érzés, ahogy egyre több és több helyet teremtesz a gardróbban, és végül csakis azok a ruhadarabjaid maradnak meg, amelyeket ténylegesen használsz. A cipőket se feledd! Ha pedig elkapott a lendület, akkor nyugodtan folytasd ezt a tatarozást a többi holmiddal – pláne, hogy az őszi lomtalanítások ideje is most van. 

Tipp: Ha csak az emlékek és a hozzá kötődő szereteted miatt, vagy képtelen megválni egy nem használt ruhadarabodtól, fotózd le! A képet bármikor megnézegetheted, előhívva ezzel a nosztalgikus érzéseket.

Hangolás: „melegítsd meg” a lakásod!

Nem a fűtés feltekerésére gondolunk, de még csak hősugárzókat sem szeretnénk promotálni. A kifejezés átvitt értelemben, a hangulat felhevítésére vonatkozik. Az őszi, hidegebb és sötétebb idő megérkeztével óriási jelentősége lesz annak, hogy otthonunk milyen látvánnyal, színekkel, illatokkal és berendezéssel fogad minket. Ha odakint nő a ridegség, a lelki balansz megőrzéséért idebent a szeretetteljes, biztonságos közeg érzetét kell növelned. Rakd el a hűvös – kékes, szürkés, fehér – színű dísztárgyakat, és helyezd előtérbe a meleg (például piros, narancssárga, vörös, barna) színeket. Nyugodtan vedd elő a karácsonyi fényfüzéreidet: tedd őket az ablakpárkányba, vagy egy nagy befőttesüvegbe az asztal közepén. Rendkívül jól lehet operálni a gyertyákkal is: szerezz be szép, illatos, mutatós gyertyákat, és rakd körbe velük például a fürdőkádat. 

Tipp: Ha LED-es izzókat használsz, bátran teríts piros, sárga, barna színű plédeket, textileket a lámpáidra. Egycsapásra meleg fényekbe borítják a szobát – a legegyszerűbb, leggyorsabb és legolcsóbb megoldás.

Olvastad már?

 

Fűszerezés: cserélj az ízeken!

A feszültségoldás egyik kulcsszereplője a megfelelő étkezés. Ha az otthon töltött estéket vidámmá akarod tenni, ha szeretnél valamit, amit „alig várhatsz” a nap végén, akkor csinálj egy kisebb-nagyobb változtatást a vacsorafelhozatalban. Nem kell grandiózus cserékre gondolni: ha például valamilyen pékárut, kenyeret szoktál enni, most engedd meg magadnak a kicsit drágábbat és sokkal finomabbat. (Az elmaradt koktélozás többe kerülne, hidd el.) Ne légy lusta begyújtani a sütőt: dobj be egy adag zöldséget, és rendezz grillvacsorát az unalmas paradicsomkarikák helyett. Keverj-kavarj: készíts házi szendvicskrémeket a boltban vett, megszokott paszták helyett. Kóstolj meg új teákat, lehetőleg szálasakat, amelyeket teaházban, teaüzletben szerezhetsz be. Akár kimondottan feszültségoldásra ajánlott teákat is kérhetsz.

Tipp: Most van itt az ideje a sosem próbált konyhai kísérletezéseknek! Mindig is meg akartad tanulni a tojás tízféle elkészítési módját, amiről azokat a jó kis videókat látod? Hajrá!

Üzembe helyezés: állítsd fel a programot!

Végül a legfontosabb, ami nélkül borulna az egész: legyen meg az állandó rutinod az otthon maradós estékre! Írd le, hogy a saját tempód, ritmusod alapján mettől meddig ideális edzened vagy sétálnod egyet – hiszen legalább egy sétának mindennap bele kell férnie, hogy lecsendesítsd az elmédet a napközbeni történések után –, mikor kell elkezdened vacsorát készíteni, és hánytól vacsorázz. Vacsora után következzen a számodra legkényeztetőbb programpont! Egy forró fürdő a meggyújtott gyertyákkal, hangulatos zenével? Egy kiváló könyv? Egy Skype-beszélgetés valakivel? Te döntesz!

Sorozatfaló vagy? Akkor emeld új szintre a Netflixezést: szerezz be egy jó minőségű, puha plédet, amibe beburkolózni külön örömöt jelent. A régi rágcsálnivalókat cseréld le minőségiekre: chips helyett zöldségcsíkok, popcorn helyett dió és mandula, csoki és keksz helyett macaron – a Be My Macaronnál például garantáltan mennyei válogatást rakhatsz össze magadnak! 

Tipp: Vezess naplót! Írj le minden apróságot, mi után mit csináltál, mert pár év múlva nosztalgikusan olvasod majd vissza! Gondolj csak bele: a régi fényképeken vagy családi videófelvételeken is mindig az egyszerű, hétköznapi, rutinszerű jeleneteket szeretjük a legjobban újra nézni.

Olvass tovább!

Koronavírus és vitaminok: mit, miért és mikor szedjünk?

Koronavírus és vitaminok: mit, miért és mikor szedjünk?

Bármennyire is szeretnénk, a vitaminok közül egyelőre egyről sem bizonyosodott be, hogy megelőzné a koronavírus-fertőzést. Ráadásul nem is gyógyítja, ám így sem haszontalanok. Számos esetben és áttételes módon segíthetnek a leküzdésében.

Szólj hozzá te is!

Még több Lélek