A Pinterest betiltott minden fogyókúrás reklámot

2021. július 13. |

A népszerű internetes platformon többé nem jelenhet meg egyetlen olyan hirdetés sem, mely fogyásról, testtömegindexről szól vagy előtte-utána fotókat mutat. Ezzel a Pinterest az első olyan fontos közösségi oldal lett, mely minden fogyókúrával kapcsolatos hirdetést betiltott.

Már eddig is tiltották a Pinterest reklámozással kapcsolatos szabályai a testszégyenítéses tartalmakat, valamint a veszélyes fogyókúrás termékekről szóló hirdetéseket, ám most tettek egy még nagyobb lépést, és „semmiféle olyan hirdetés nem jelenhet meg, mely fogyásról, megfelelő testtömegindexről szól, vagy a fogyás előtti, fogyás utáni képek, illetve az ideális testtípust bemutató tartalom kategóriájába esik” – mondta el Aya Kanai, a Pinterest tartalomért felelős igazgatója.

pinterest-fogyokura-reklam-letiltas

„Az a célunk, hogy a platformunk még pozitívabb és befogadóbb tér legyen –mondta Kanai. – Ahogy egyre több felhasználónk van, mindig azt figyeljük, hogyan javíthatjuk tovább az oldalunkat. Azok a hirdetések, melyek fogyásról vagy ideális testtípusról szólnak, veszélyesek lehetnek, így ez az új tiltás segít, hogy bármilyen testtípusú pinner otthon érezze magát a Pinteresten.”

Kanai úgy véli, hogy ez az egyik, ha nem a legszigorúbb létező szabály a digitális platformok között, mely a fogyókúrás reklámokra vonatkozik. A Facebooknak például egészség és fitnesz témájú hirdetési protokollja van, ami tiltja az összehasonlító és előtte-utána fotókat, valamint azokat a képeket, melyek egy bizonyos testrészt mutatnak a teljes test helyett. A TikTok a fogyókúrás táplálékkiegészítők és a böjttel kapcsolatos appok hirdetéseit, valamint más fogyókúrával kapcsolatos reklámokat tiltja. A Twitteren ezzel szemben nincsenek kifejezetten a fogyókúrára, diétára vagy fitneszre vonatkozó hirdetési szabályok. 

Ez nem azt jelenti, hogy a felhasználók nem láthatnak semmilyen fogyókúrával kapcsolatos tartalmat a Pinteresten, vagy letiltanának minden olyan fizetett tartalmat, mely fogyókúrával kapcsolatos. „A pinnerek továbbra is kereshetnek inspirációt az egészséges étkezés témakörében, vagy edzéstippeket – mondta Kanai. – Ugyanakkor a testsemleges és testszégyenítést megállító idézetek kifejezésekre ötször annyi keresés indul, mint egy évvel ezelőtt.”

„Ám ha valaki az étkezési rendellenességekkel kapcsolatos kulcsszavakra keres, blokkoljuk az eredményeket, és átirányítjuk olyan szakértő szervezetek oldalára, mint például a Nemzeti Étkezési Rendellenességek Szövetsége, így hozzáértő forrásokat találhat” – mondta az igazgató. 

Mindenki jól akarja érezni magát a bőrében és támogató közegre vágyik. A hirdetések, melyek egészségtelen diétákat reklámoznak vagy gyors és drámai fogyást, pont ellenkező érzéseket válthatnak ki az emberekből. A kérdés csak az, mennyi közösségi oldal akarja követni a Pinterest példáját, hogy ebben a társadalom segítségére legyen?

Forrás: Allure Fotó: Unsplash

Olvass tovább!

Szólj hozzá te is!

Még több Riporter