Az Adidas felszabadítja a női melleket új kampányában

2022. február 20.
A német sportszergyártó új sportmelltartójának kampányképei felrobbantották az internetet. És nem csak azért, mert valódi nők csupasz mellei láthatók a fotókon.

Még a 21. században is szokatlanul merésznek számító képpel nyitotta új spormelltartóinak reklámkampányát az Adidas: 25 csupasz mellel. A meztelenség azért is hökkenti meg az embert, mert teljesen normális, hétköznapi mellek láthatók a fotókon. Valódi, aszimmetrikus, különböző formájú, alakú és méretű, feszes és lógó mellek. A reklám egy olyan sportmelltartó-kollekciónak készült, melyben különböző típusú melltartókat terveztek a különböző aktivitásokhoz, és számos változatból választhatnak a teltebb alkatúak is. „Hisszük, hogy a női mell minden formában megérdemli a támogatást és kényelmet. Pont ezért áll 43 különböző modellből az új sportmelltartó-kollekciónk, így mindenki megtalálhatja a neki passzolót – írta Twitterén a sportszermárka. – A galériát azért hoztuk létre, hogy lássuk, milyen sokféle lehet a mell, mind méretben és formában, ami rámutat arra is, milyen fontos a személyre szabott melltartó.”

A közösségi oldalra kirakott kép, aminek egy módosított változata látható az Instagramon is, vegyes fogadtatást kapott, az elragadtatott hangoktól a kételkedőkig mindenki megszólalt. „Egyszerre négy célcsoportot kellett elérni: a testpozitív embereket, a feministákat, az újságírókat, akik csak a Twitterről tájékozódnak és a hetero férfiakat, akik azonnal megosztják a meztelen képeket. Ötlet?” – írta egy cinikus twitterező. 

„Azonnal rákattintottam – mondta Cindy Gallop a Bartle Bogle Hegarty reklámügynökség üzleti tanácsadója. – Egy csomó mell a különböző formák előtt tiszteleg. És mindezt teljesen úgy, hogy semmi szexuális töltete nincs. Ez tökéletes illusztráció egy sportmelltartónak.”

Még mindig tabu a mellbimbó

Bár valóban semmi köze a szexualitáshoz, a Meta-univerzum természetesen nem tesz kivételt, így az Instagramon és Facebookon nem használhatták az eredeti képet, hiszen nem látszódhat a női mellbimbó ezeken a platformokon. (Néhány kivételtől eltekintve, mint amilyen például a tiltakozás, a szoptatás vagy a masztektómia utáni heg.) Normális esetben egy ilyen kampány középpontjában állna az Instagramos megosztás, ám az Adidas csak az egyik aloldalán osztotta meg a képet kihomályosított mellbimbókkal. 

Ez a reklámfotó abszolút illeszkedik a fehérneműk marketingjének teljesen új irányvonalába. Míg korábban a tökéletesre szerkesztett, szexuális töltetű hirdetések (gondoljunk csak a Victoria’s Secretre) jelentették a normát, az új, női vezetésű cégek hirdetései sokkal inkább realisztikus, hétköznapi testeket és élethelyezeteket mutatnak be. A túlszexualizált képek helyett, melyeken tökéletes testeket fotózott az általában férfi fotográfus, mérföldkövet jelent minden retusálatlan, különböző etnikumú, bőrszínű, korú és testtípusú nőt bemutató kép. 

Az új jelszó: önazonosság és átláthatóság

A közösségi oldalakon olyan influenszerek tesznek meg mindent azért, hogy a maga valójában lássuk, milyen tényleg a terhességi csík, milyenek smink nélkül és a hétköznapokon a modellek is, mint például Ashley Graham

Sőt, még a Victoria’s Secret is változtatott a hangvételén. A szexi angyalok helyett kevesebb retust és sokkal befogadóbb modellválogatást ígérnek. „Váltunk arról, amit a férfiak akarnak, arra, amit a nők” – mondta Martin Waters, a fehérneműcég marketingigazgatója. 

Az Adidas kampánya a valóság közvetítésének szándékát emelte új szintre. Amellett, hogy persze azt szeretnék elérni, hogy minél több nő vegye meg az ő sportmelltartójukat, mégis fontos a szándék és a pénz, amit a nők elfogadására fordítottak – és talán a jövőben is fordítanak.

Forrás: Wall Street Journal Fotó: Adidas

Olvass tovább!