A parfümpiac állhat leghamarabb talpra a koronavírus után

2020. szeptember 30.
A szépségipart, ugyanúgy, mint számos egyéb területet, igen érzékenyen érintette a 2020-as Covid–19 járvány. Bár a személyes vásárlások visszaesése óriási anyagi veszteségeket generált, egy közelmúltbeli felmérés szerint a parfümök egészen szépen visszaverekedték magukat a fogyasztói favorit kategóriába…

Kifejezetten bíztató a brit NPD Group piackutató cég felmérése, amely a beauty területén elszenvedett idei veszteségeket és a szépség területén aktív vásárlók fogyasztási szokásait elemezi. Ezek alapján a szépségszektort megrengető, és számos, kisebb-nagyobb arcápolási- és sminkmárkát térdre kényszerítő, koronavírus miatti karantén és boltbezárások nyomvonalán pozitív változások is akadnak.


A brit felmérés ugyanis egészen pozitív, határozott fellendülésre utaló eredményeket mutat, mégpedig parfüm téren (legalábbis a tavaszi mélyrepülés után). A presztízsillat-szektor már 2019-ben is varázslatos, 1,3 milliárd fontos árbevételt produkált, és úgy tűnik, a karantén után újranyílt boltok világában is kiemelt szerepet tulajdonítanak nekik a vásárlók. Az eladások szerint – kicsit meglepő módon – a leggyorsabban álltak helyre, vagyis sokkal többen nyúltak utánuk, mint az olyan „konkurensek” után, mint a dekorkozmetikumok vagy éppen a hajformázó termékek után.

Olvass tovább!

De lássuk, mindez miért is ekkora szó az idei év egészségügyi szabályokkal, boltbezárásokkal, karanténnal tűzdelt hónapjaiban? A parfümeladások száma a felmérés szerint a karanténidőszakban 67 százalékkal esett vissza az előző év azonos, Covid–19től mentes időszakához képest. A bezárások feloldása után ez a szám már csupán –13 százalék, ami alapján tényleg nagy favoritnak tekinthetőek jelenleg a parfümök. Annál is inkább, mert a teljes szépségszektort tekintve a jelenlegi, karanténmentes időszakban ez a szám –24 százalék.

Sminkhelyzet

A parfümökkel összehasonlítva a sminkpiac már jóval gyengébben teljesít, ennek oka pedig részben az érintéses tesztelés fontossága. „A parfümök népszerűsége számos tényezőnek tulajdonítható. Az illatok ugyanis nem igényelnek érintést”– mondta el Emma Fishwick, az NPD UK Beauty account menedzsere a Premium Beauty Newsnak adott nyilatkozatában, hozzátéve, hogy nem csupán az egészségügyi óvintézkedések fontossága, de a fogyasztói tudatosság is megnőtt. A vásárlók ugyanis egyre inkább tudatában vannak az áraknak, és olyan termékek mellett döntenek, amelyeknek jobb az ár-érték aránya.

Láttad már?

Fotó: Unsplash