7 zöld trend a szépségápolásban

2021. január 28.
Szépségbloggerünk, Páll Adrienn, a New School of Makeup sminkakadémia vezetője ezúttal a zöld törekvések jegyében 7 izgalmas példát hoz nektek arra, hogy a szépségiparban is egyre erősebbek a Földet óvó törekvések.

Úgy tűnik, végre kezd célba érni az üzenet, hogy vigyázzunk a Földre. A környezettudatos termelés és életmód nemcsak egy halovány törekvés már, de presztízsértékű, mainstream álláspont. Trenddé vált a fenntarthatósági szempontok figyelembevétele, az új generációs fogyasztók már tudatosan választanak. A szépségipart monitorozva egyre több cégnél észrevehető, hogy a termékek összetételénél, csomagolásakor és legyártásakor olyan szempontokat tesznek első helyre, amivel a Föld kollektív egészségi állapotát óvják, javítják. Ez leginkább a piaci igénynek köszönhető.

zold-szepsegapolas-környezettudatossag

Fotó: Hajas Orsolyam, Retusőr: Demeter Vanda, Modell: Bogi – Highlight Models, Smink/styling: Páll Adrienn, Haj: Lencsés Dóra

Fogyasztóként nálunk a választás lehetősége, ami nagy erő is egyben. Ha egyre többen mondjuk azt, hogy az elsődleges szűrő a választásnál a „zöld” jelző, akkor egyrészt a szelektálás is könnyebbé válik, másrészről a gyártók felé is egyre nagyobb lesz a piaci nyomás, hogy változtassanak.

Nézzük 7 példát, hogy milyen környezettudatos törekvések vannak a világban:

1. Újratölthető csomagolás

A kisebb hulladékfelhalmozás érdekében több cégnél a termékek csomagolása újratölthető. Büszkék lehetünk, hogy többek között a magyar KAP Cosmetics ebben élen jár, hiszen legtöbb terméke ilyen. Illetve az alapanyagaival is etikusan jár el, hiszen állatokon nem tesztel.

2. Újrahasznosítható csomagolás

Ide tartoznak azok a gyártók, akiknek a tároló tégelyei 100%-ig újrahasznosítható műanyagban kaphatók. Jeles képviselője ennek a trendnek például a Lush, ahol 5 fekete tároló után ajándékot adnak, ha visszaviszed őket az üzletbe.

Láttad már?

3. Biológiailag lebomló csomagolás

Azok a termékek is környezettudatos jelzőt viselnek, amelyek biológiailag lebomló anyagokból készülnek. Ilyen most a Nivea új arclemosó kendője, amely 100%-ig növényi rostokból készül.

4. Természetes összetevők

Az Adrienne Feller, a híres magyar kozmetikum kizárólag natúr, illetve bio alapanyagokat használ fel a termékeiben, amelyeket kézzel gyártanak. Így elenyésző ökológiai lábnyomot hagynak csak maguk után.

5. Alapítványi támogatás

Néhány cég alapítványokon keresztül hoz létre környezettudatos projekteket a bevétele egy bizonyos részéből. Ilyen az Yves Rocher Alapítvány, amely eddig már több mint 100 millió fát ültetett el a hozzá irányított bevételekből.

6. Zero Impact

A Zero Impact logóval rendelkező cégek, mint a Davines arra hajtanak, hogy lenullázzák ökológia lábnyomukat. Ők kizárólag megújuló energiaforrásokat használnak a gyártás folyamán, a CO2-kibocsájtásukat pedig erdők telepítésével kompenzálják.

Fotó/ Facechart: Mágó-Németh Gordana – NSM Senior Team

7. Hygge

Na és mit tehetünk mi azon felül, hogy a környezettudatos cégek termékeit választjuk? Tanuljunk a dánoktól, és kössük össze a kellemest a környezetbaráttal! A boldogságkutatók éves világméretű felméréseiben a közismerten takarékos, környezettudatos skandináv országok, de főleg a dánok rendre dobogós helyen végeznek. Miért? Mert a sokak által csak pokrócos, gyertyás, befelé fordulós, teázós, beszélgetős, szeretgetős életérzést jelentő hygge-t (ejtsd: huh-ga) ők napi szinten élik meg. Az öröm élményéért nem kell elmennünk a következő buliba, rendezvényre vagy plázába – amit most a megszorítások miatt amúgy sem nagyon tehetünk. A kevesebb több. Nem kell főállású fogyasztónak lennünk. Elég észrevennünk otthon az apró dolgokban rejlő örömet. Egy korty meleg ital, egy, a másikra igazán odafigyelő beszélgetés a puha otthoni fényben, vagy egy kis kézműveskedés, miközben finom zene szól a háttérben. Egyszerű dolgok, amik a jelen helyzetben nagyobb figyelmet kaphatnak az életünkben. Nekünk ez adta az ötletet arra, hogy Facechart versenyt hirdessünk. Ismerjük azt a flow-élményt, amit a festéssel eltöltött pár óra ad. Mi ezt szeretnénk veletek megosztani.

Olvass tovább!