Ezeket kell enned edzés előtt

2018. június 02. |

Edzés előtt olyasmiket érdemes fogyasztani, amik hosszan tartó energiát adnak, de nem terhelik meg túlságosan szervezetünket. Adunk néhány szuper tippet!

Fotó: Unsplash.com

Edzés előtt közvetlenül már nem nagyon szabad enni, de az sem jó, ha üres gyomorral, energiatartalékok nélkül indulunk sportolni.  Épp ezért érdemes nagyon megválogatni, hogy milyen ételeket eszünk a betervezett edzés előtt

Az ideális fogás jó “üzemanyagként” szolgál a fizikai munkához. Könnyű uzsonnának válasszunk például teljes kiőrlésű kenyeret egy vékony réteg (természetes és cukrozatlan) mogyoróvajjal, hiszen az olajos magvak kellő energialöketet adnak majd a mozgáshoz. Ha még annál is kevesebbre vágyunk, kapjunk be néhány szem datolyát, a természetes gyümölcscukor megteszi majd a hatását!

Ugyanezért lehet jó ötlet a banán és a szőlő is, de ha valami sós finomságra vágyunk, készítsünk édesburgonyás fogást – a káliumban és A-vitaminban gazdag édeskrumpli elég laktató, szóval biztos kitart majd az edzés végéig.

A reggeli sportolás előtt a legjobb az egészséges zabkása vagy a házi készítésű granola (szintén cukormentesen) könnyű, zsírszegény joghurttal. Figyeljünk rá, hogy mozogni mindig felkészülten, ne túltelítetten de ne is farkaséhesen menjünk, hiszen így sokkal eredményesebb lehet az edzés!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód