2018. július 14. | marieclaire.hu

Ezeket a gyorssegélyeket vesd be szorongás ellen

Manapság annyi stressz nehezedik ránk, hogy néhány szorongásoldó, relaxációt segítő trükk már a mentális elsősegély-csomagunk alapfelszerelését képezi. Mondunk néhány hasznos praktikát!

Hűtsd le magad!

És ezt most szó szerint kell érteni. Egy New York-i terapeuta szerint jó trükk lehet, ha jeges víz alá tesszük kezeinket vagy kicsit meglocsoljuk vele arcunkat, így a hideg érzékelése képes lehet oldani a szorongás érzését.

Szorít-ellazít

A sport köztudottan az egyik legjobb fegyver a stressz és a szorongás oldására, de valljuk be, egy pánikroham küszöbén nem realisztikus elképzelés, hogy hirtelen lefutjuk a háztömböt. Ilyenkor egy kevés fizikai aktivitás is segíthet, például szorítsuk össze és lazítsuk össze izmainkat vagy az öklünket “pumpáló” mozdulatokkal.

Fotó: Unsplash.com

Engedd ki

Az is fontos, – bármennyire is furcsán hangzik talán – hogy megengedjük magunknak a szorongást. Fogadjuk el, hogy ez egy múló állapot, ha pedig jönnének a könnyek, engedjünk szabad utat nekik. Egy kiadós sírásnál kevés jobb stresszoldó van.

Felejtsd el a Facebookot

Ha stresszes időszakban is a neten csüngünk, csak rontani fogjuk saját helyzetünket. A közösségi média fokozza a megfelelési kényszer és a FOMO érzését, szóval jó adag szorongástól megkímélhetjük magunkat, ha egy kicsit félretesszük az okoseszközöket. Az így felszabadult időt pedig kihasználhatjuk relaxációra, hosszú sétákra vagy egy kis alvásra is!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

5 reggeli szokás, ami miatt hízol egészség

5 reggeli szokás, ami miatt hízol