5 perc jóga Johannával: alvást segítő jóga

2018. augusztus 15. |

Hajnalig forgolódsz az ágyban, állandóan pörög az agyad, és már az összes képzeletbeli bárányt megszámoltad, mégsem érkezik az álom? Jöjjön 5 alvást segítő jógapózt, melyek garantáltan ellazítanak lefekvés előtt.

1. Megnyugvás ráhangolódás

Egyszerű háton fekvésben húzd fel kényelmesen a lábaidat. Tedd az egyik tenyeredet a hasadra és figyeld meg, ahogy megemeli a lélegzeted. Játssz vele egy kicsit! Emeld meg nagyon, aztán csak egy picit. Majd tedd a másik tenyered a mellkasodra és ezt is figyeld meg. Utána próbáld meg azt, hogy belégzéskor először a hasadat emeled meg és aztán a mellkasodat. Kilégzéskor először a mellkasod süppedjen be, és aztán a hasad.

2. Szupta baddha kónászana – Fekvő pillangó póz

Az előző pozícióból kiindulva billentsd kifelé a térdeidet, ameddig tudod és tedd össze a talpaidat. Tenyereidet most helyezd a csípőcsontjaidra és lélegezz lassan mélyeket. Sarkaidat annyira rakd közel a medencéhez, amennyire még kényelmes neked. Ha nagyon intenzív a nyújtás tegyél párnákat a térdeid alá, hogy könnyebben el tudj lazulni.

Bónusz: stimulálja a vérkeringést, rendbe rakja az emésztőrendszert.

3. Ananda Balászana – Boldog babapóz

Kilégzéssel hajlítsd a térdeket és húzd fel a hasadhoz. A mutató és középső ujjaddal próbáld megfogni a nagylábujjadat a többi lábujjad felől, a hüvelykujjaddal pedig a belső talpél felől. Ha ez sok, akkor használhatsz egy hevedert vagy egy strapabíróbb kendőt, vagy megfoghatod a talpaidat is. Hintázhatsz benne jobbra-balra, hogy ringató kellemes érzés legyen a hátadban is.

Bónusz: elég mókás póz, benne lenni is, de endorfint termel és enyhíti a deréktáji panaszokat.

4. Matsyasana – Macipóz

Hanyatt fekvésből indulj ki, tedd lassan tenyereidet a hátad alá behajlítva és próbáld homorítani a hátad, letenni a fejed búbját a talajra.

Fontos, hogy a karokra terhelj, mellkasba lélegezz, hátból tartsd magad éppen csak tedd le a fejed, ne arra terhelj. Alapvetően lefele fordulnak a tenyerek, de nekem érzékeny volt picit a derekam, így megtámasztottam a tenyereimmel jólesően.

Bónusz: rendbe rakja a túlműködő pajzsmirigyműködést.

5. Félgyertyapóz – Viparita Karini, könnyített verzió

Derekad alá tegyél egy számodra kényelmes párnát és lábaidat emeld magasra, támaszd az ágyad mellett lévő falra. Spiccelj vagy pipálj a lábfejeiddel, ami jólesik. Kezeidet pedig kényelmesen tedd magad mellé.

Haladó verzió: Térdeiddel próbáld megérinteni homlokodat, akárcsak a gyertyapóz előtt és kulcsold a hátad mögött a kezeidet. Vállaiddal lépegess egymáshoz közel. Simítsd le az alkarodat és a felkarod legyen merőleges a talajra, tenyereiddel pedig támaszd meg a derekadat. Nyújtsd ki a térdeidet és a lábfejeidet próbáld az arcod fölött tartani. Jólesően homorítsd a hátadat.

Bónusz: fiatalító hatású

Extra tipp: Ha nehezen alszom el, szoktam valamilyen citromfüves készítményt fogyasztani. A szuperhős italok a kedvenceim a Fű Juice Bar-tól. Például a Ciklon-peace and chill citromfű az egyik hazai gyógynövény, amely enyhíti az emésztési zavarokat, puffadást és nyugtatja az idegrendszert. Alvási zavarokra, kezdődő depresszióra is hatásos. Juice-ban fogyasztva rögtön enyhíti az izgágaságot és kellemes álmokat ígér.

Fotó: Johanna

Ha bármilyen kérdésed lenne, vagy követnéd munkásságomat, kattints a Facebook-oldalamra és itt találsz meg az Instagramon.

A Downdogjóga stúdióban tartott óráimra a honlapon tudsz bejelentkezni.

Ruha: Swantic
Helyszín: Aria Hotel Budapest

Jógás fotók: Bodnár Zsófia

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód