Úszás evés után: a 30 perces szabály nincs kőbe vésve

2019. július 28. |

Hányszor hallottuk már egy jó adag lángos vagy palacsinta elfogyasztása után a strandon, hogy várjunk 30 percet, mielőtt újra vízbe megyünk? De tényleg ki kell várni a mágikus fél órát, mielőtt újra a habok közé vetjük magunkat?

Ha általánosságban nézzük, van értelme várni a mozgással evés után. Gondoljunk csak bele, milyen érzés, ha vacsora után egyből futunk egyet! Teljesen érthető, hogy nem javasolt rögtön étkezés után a kardio tréning. Ám nincs olyan időkorlát, ami egyaránt érvényes lenne a futásra vagy éppen a kerékpározásra. És mi a helyzet az úszással?


Muszáj fél órát várni?
“Nem, valószínűleg teljesen szükségtelen pontosan 30 percet várni az étkezés és az úszás között, de jó eséllyel nem is nagyon érezzük a késztetést egy kiadós ebéd után arra, hogy azonnal ússzunk egyet” – mondta Dr. Cindy Dallow dietetikus és triatlon edző. “Ez egyénenként változó egyébként. Mindenki addig várjon, míg úgy érzi, készen nem áll” – tette hozzá. Ez különösen akkor igaz, ha magas zsír- és fehérjetartalmú, húsban gazdag ételt fogyasztottunk. A zsírnak és proteinnek ugyanis több időre van szüksége ahhoz, hogy szervezetünk megeméssze, mint a szénhidrátoknak, így a testmozgás rögtön a steak után jó eséllyel diszkomfort érzetet okoz gyomortájon. “Sétáljunk inkább egyet, míg a szervezetünk megbirkózik a nehéz ételek megemésztésével, és csak ezután induljunk újra a vízbe” – javasolta a szakember.

Mi a helyzet a gyerekekkel?
Ha a gyerekekről van szó, akkor viszont tényleg nem árt az óvatosság. “Ha strandolásra kerül a sor, jobb, ha előbb a vízben játszanak a kicsik, és csak azután következik az evés. A jégkrémek és sütemények után nem túl jó ötlet a vízbe ugrálás és pancsolás, mivel könnyen félrenyelés lehet a vége a kisebbeknél még” – javasolja a dietetikus. Evés után olvassunk inkább egy kis mesét nekik, pihenjenek egy keveset, és csak utána folytassák a vizes mókázást.

Forrás: Popsugar
Fotó: Unsplash

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen! csipkebogyó

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen!

Miért olvasd el ezt most hangosan? felolvasás

Miért olvasd el ezt most hangosan?