5 perc jóga Johannával: külső és belső szépség

2020. augusztus 05. |

Johanna ezúttal egy önszeretet meditációt hozott nektek. Ahogy mindig, most is elég hozzá 5 perc.

A mai rohanó világban, ahol a jóga is nagyon népszerű lett, hajlamosak vagyunk rástresszelni a jógára is, mert nem tudjuk például felemelni a lábunkat a nyakunkba. Jómagam is beleestem ebbe a hibába, hiszen oktatóként gyakran hisszük azt, hogy minél „menőbb” a póz, amit kiteszünk az Instagramra, annál jobban inspirálunk másokat. Közben pont az ellenkezőjét érjük el, azért nem mernek eljönni az órára, mert nem érik el a lábujjukat, vagy nem tudják elképzelni, hogyan tudnának kikapcsolni ilyen környezetben. Hiába mondjuk, hogy engedd el a külvilágot és az elvárásokat önmagaddal és másokkal szemben, nem olyan egyszerű.

Pedig a jóga egyik (ha nem a legfontosabb eleme), hogy összekapcsolódjunk önmagunkkal, a testünkkel, az elménkkel, a lelkünkkel, és elengedjük a megfelelési kényszert, az egót és a negatív gondolatokat. De sokszor ez nem megy csettintésre, ahogy a meditáció sem olyan dolog, ami rögtön sikerül, ha láttátok az Ízek, imák, szerelmek című filmet, emlékezhettek rá, hogy még Julia Robertsnek sem sikerült rögtön…

Ami segíthet, az a gyakorlás és a helyes kommunikáció! Létrehoztam egy online platformot, ahol 10-30 perces jógaórákat találhattok, tematika szerint kezdőknek, haladóknak és általános problémákra is (derékfájás, stresszoldás). Ezenkívül olyan meditációkat is találtok, amelyeknek szintén az alapja a híres mondás: „Gyakorolj, és minden más jön majd magától.” (Sri K. Pattabhi Jois)

A csoport neve a Facebookon #vanidomjogazni, csatlakozzatok bátran, nem jár kötelezettséggel, talán segít eloszlatni a félelmeidet önmagatokkal kapcsolatosan, vagy épp egy adag motivációt ad.

Rebesgetik, hogy lesz második hullám, reméljük, ez tévedés, de ha mégsem, akkor is a legfontosabb dolog a testi-lelki egészségünk, azaz a külső-belső szépségünk megőrzése és megerősítése.

Hoztam nektek 5 fontos témakört, amiben a jóga segíthet. 

  1. Méregtelenítés

Olyan folyamatokat indít be a testünkben, amiket más mozgások csak több idő elteltével, vagy lassabban tudnának elérni. Számíts rá, hogy ezt már az első alkalom után érezhető lesz! Természetesen lehet méregtelenítő kúrákat is csinálni és a reggeli citromos víz is segíthet, de sokszor ezek a kúrák nagyon nehezek és megterhelőek elsőre, így ajánlom felkészítésképp a jógát. Kezdetnek a napüdvözletek, csavaróászanák, gyertyaállás és a trikonászana is nagyon jó lehet.

Kattints a képre a galériáért!

  1. Az immunrendszer erősítése

A jógagyakorlók egyébként is sokkal kevesebbszer betegek, mint azok, akik nem jógáznak. A méregtelenítés, légzőgyakorlatok mellett a vérkeringés és a nyirokrendszer helyes működése is nagyon fontos szerepet tölt be az ember egészségében. Ha a nyirokrendszered jól működik, elpusztítja a kórokozókat, és visszajuttatja a véráramba a szövetekben felhalmozódott folyadékot. Ebben a folyamatban segíthet akár egy 10-30 perces jóga is, hogy ezeket a folyamatokat elindítsa a szervezetedben – főleg, ha ülőmunkát végzel, vagy nincs időd sportolni!

Kattints a képre a galériáért!

  1. Bőrfeszesítés, szépítés

Az Amerikai Pszichológiai Társaság is beépítette kezelései közé a jógát, annyira sok jó hatása van, és számos kutatásban kimutatták, hogy akár már heti 30 perc jógával is csökkenthetők az öregedés jelei. Legjobb példa erre a 100 éves jógaoktató! Mivel a vérkeringést javítja, a bőrünk is szebbé, feszesebbé és élettel telibbé válik.

Kattints a képre a galériáért!

  1. Emésztőrendszer helyes működése

Ha jól működik az emésztésünk, szebb lesz a bőrünk, nem beszélve arról, hogy csak akkor tudunk elég energiát termelni, ha az emésztőrendszerünk is helyesen működik.

  • Minden hétfő Yogasecrets Downtown, 19:15 Stresszoldó Flow
  • Kéthetente Rooftop jóga az Aria Hotel tetején
  • Privát jóga: bejelentkezés Facebookon vagy Instagramon

Csatlakozz a #vanidomjogazni Facebook-csoporthoz, ahol többek között a Marie Claire-lel közös videómat is megtalálod.

Sok szeretettel várlak az óráimon!

Ruha: keofitness.hu Vitaminok: Marnys Fotó: Kriskó Anett

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen! csipkebogyó

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen!

Miért olvasd el ezt most hangosan? felolvasás

Miért olvasd el ezt most hangosan?