Legyen a nappalid az edzőtermed – Így vágj bele az otthoni mozgásba

2021. január 03. |

Bár a rendszeres sport az egészséges életmód egyik legfontosabb alappillére, a koronavírus miatt rengetegen szorultak a négy fal közé, és intettek búcsút kényszerből a testmozgásnak. Pedig az otthonlét nem kell, hogy egyet jelentsen a passzivitással – mutatjuk, hogyan szerezhetsz több motivációt az otthoni mozgáshoz!

A testmozgás a koronavírus-járvány idején is fontos része az egészséges életmódnak, hiszen a rendszeres aktivitás nemcsak karban tartja az immunrendszert, de segít megelőzni azokat az alapbetegségeket is (elhízás, magas vérnyomás, cukorbetegség), amik növelhetik a súlyosabb koronavírus-szövődmények kockázatát. Ám azt is fontos tudni, hogy akinél Covid–19-et diagnosztizáltak, annak – függetlenül attól, hogy vannak-e tünetei – a pozitív teszt után legalább két hétig nem szabad edzenie. Sőt, a szakemberek azt is ajánlják, hogy aki átesett a fertőzésen, azoknak mindenképpen csak fokozatosan, orvosi felügyelet mellett szabad visszatérniük a szokásos tréningprogramjukhoz. A legfontosabb tehát a biztonság, ám ha nincs semmi akadálya, mutatjuk, miként indulhatsz el könnyebben az otthoni torna útján.

smr-henger-edzes

Mozogni kell – de mi van, ha nincs kedved?

Míg vannak, akik kifejezetten szeretnek otthon tornázni, addig mások inkább a csoportos órákat részesítik előnyben. Az utóbbi mellett szól, hogy társaságban általában a versenyszellem is jobban működik, és az edző jelenlétében a motiváció is nagyobb, magyarán kisebb valószínűséggel lazsálod el az órákat. A csoportos óráknak tehát jó néhány előnyük van, az egyetlen probléma, hogy az edzőtermek jelenleg bizony zárva vannak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a mozgásról is le kellene mondanod. Lehet, hogy még nem érzed magadban az erőt és az elszántságot az otthoni tornához, de szerencsére vannak olyan trükkök és tippek, amik meghozhatják a motivációdat!

Készíts edzéstervet!

Most, hogy az időd nagy részét az otthonod négy fala közt éled, fontos, hogy következetes időbeosztással megpróbálj rendszert teremteni az életedben – és az edzésedben is. Határozd meg előre, hogy melyik napokon szeretnél mozogni, és tartsd is magadat az órarendedhez.

Készítsd fel a helyszínt!

Úgy, ahogy a home office-hoz, az otthoni edzéshez is szükséged lesz egy nyugodt környezetre. Ez az idő csak rólad szól, a legjobb tehát, ha meg tudod oldani, hogy a helyiségben csak te legyél – vagy legalább kérd meg a pasidat, hogy a torna közben ne zavarjon felesleges kérdésekkel. Nevezz ki egy szobát, ahol ezentúl edzeni fogsz, és mozgás előtt mindig készíts elő mindent, amire csak szükséged lehet: jógaszőnyeget, gumiszalagot, bármit. Ne kelljen edzés közben össze-vissza rohangálni a kellékekért!

Vegyél fel edzőruhát!

Ahelyett, hogy a reggel felhúzott macinaci és kinyúlt póló maradna rajtad, az edzéshez öltözz inkább át a megfelelő sportruhádba – pont úgy, mintha csak órára mennél. Ettől egy kicsit úgy fogod magad érezni, mint egy edzőteremben, ami még inkább motiválni fog a mozgásban. Hiszen ha a látod a tükörben, hogy milyen jól nézel ki a szettedben, az edzéshez is több kedved lesz.

Olvass tovább!

5 jógapóz, ami kis helyen is elfér

5 jógapóz, ami kis helyen is elfér

Szerencsére találhatunk olyan ászanákat, amelyek kis helyen is elférnek, így még akkor is tiszta élvezet lehet a jógázás, ha helyből kevés akad csupán.

Fotó: Getty Images

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód