Hogyan álljunk helyesen: te jól állsz vele?

2021. december 04. |

Helyesen állni nehezebb, mint gondolnánk, pedig legalább olyan fontos, mint az ülés közbeni testtartás. A New York-i Iyengar Jógaintézet szakmai vezetője részletesen elmondta, mire kellene figyelnünk, hogy jót álljunk magunkért.

„A gravitációval kell folyamatos harcot vívnunk, hogy állva maradjunk” – mondta James Murphy, a New York-i Iyengar Jógaintézet szakmai igazgatója. A helyes állás közbeni testtartás – és a testtartás javítása általánosságban – segíthet a hátfájás megelőzésében, ami csak Amerikában közel húszmillió ember életét befolyásolja hosszabb-rövidebb időközökön keresztül. 

„Látunk idős embereket, akik a kor előrehaladtával egyre jobban meghajlik a háta, a gerinc összeesik, és a földet nézik séta közben. Képtelenek lesznek többé egyenesen állni – mondta Murphy. – Ezt kellene megelőznünk.”

allas-helyes-testtartas

Mit tegyünk?

Álljunk csípőszéles terpeszben, a súlyunk a két talpon osszuk el egyenlően. Távolítsuk egymástól a lábujjakat, amennyire lehet. ”Érezhetjük közben, ahogy a súlypont a talpunk belső széléről kifelé helyeződik át, előről hátra – mondta Murphy. – Ezután zárjuk a lábakat úgy, hogy a nagylábujjak és a sarok összeérjen. Ez az apró mozdulat arra készteti az izmokat, hogy dolgozzanak az egyensúlyozáson.”

Felfelé nyúlunk

Toljuk a sarkakat a talajba, ugyanakkor toljuk magunkat a talpunkból felfelé, nyújtsuk az izmokat. „Érezhetjük, ahogy feszül a vádli, a térd, a combok és a farizmok. Ha a lábak aktívan dolgoznak, a testünk felső része is bekapcsol. Érezzük a gerincet, a bordakosarat és a mellkast. Lélegezzünk mélyet, ahogy kiegyenesítjük a gerincet – sorolta Murphy. – Használjuk ki az egész bordakosarat arra, hogy megnöveljük a teret a szív és a tüdő körül. Ezáltal a többi belső szervünk és a gerincünk is nyúlik.”

Nem csak egy mozdulat

Helyesen állni nem csak egy mozdulat. „Ha megtanulunk helyesen állni, azzal eszközt kapunk arra, hogy kezelni tudjuk, ami az életben történik velünk. Megállunk a két lábunkon, bármi is jöjjön szembe – mutatott rá Murphy. – Amikor lehangoltak leszünk, kihúzhat a rossz mentális állapotból. Ha tökéletesen állunk, a lehetőségeink végtelenné válnak, mert innen mehetünk előre. Vagy akár hátra. Esetleg oldalra, vagy fejjel lefelé.”

Forrás: The New York Times Fotó: Unsplash

Olvass tovább!

Tökéletes testtartás napi 5 perc edzéssel

Tökéletes testtartás napi 5 perc edzéssel

Ha sokat ülünk az irodában, görnyedünk a számítógép előtt, érdemes megbarátkoznunk a háterősítés gondolatával. A jóga és a súlyzós gyakorlatok kombinációjával akár megelőzhetjük a későbbi hátgörbeséget is.

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód