A brit Westminsteri Egyetem legújabb kutatása szerint a kalóriamentes, mesterségesen édesített, rózsaszín italok javítanak a futók teljesítményén, és az aktív életmódot folytató személyekben is pozitív érzelmeket váltottak ki.
A megegyező ízű, de színtelen sportitalhoz képest a rózsaszín ételszínezővel kevert verzió 4,4 százalékkal növelte a kutatásban részt vevő futók teljesítményét, és jobban is érezték magukat, ami hozzásegített a gyorsabb és hosszabb távú futáshoz. Azért döntöttek a szín mellett, mert a rózsaszín italokat általában az édes ízzel asszociáljuk, és ez placeboérzetet váltott ki, mivel cukor- és szénhidrátbevitelt vár tőlük a szervezetünk.
Pink power
„Javított a gyorsaságon, a teljes táv hosszán és pozitív érzéseket váltott ki a fél órás futás alatt a rózsaszín, mesterségesen édesített és kalóriamentes itallal folytatott szájöblítés a megegyező, átlátszó folyadék fogyasztásával összehasonlítva” – magyarázzák a szerzők.
„Korábban is felkeltette már a kutatók érdeklődését a szín befolyása a sportteljesítményekre, a sportoló ruházatától a tesztoszteronra és az izomerőre gyakorolt hatással kapcsolatban – mondta dr. Sanjoy Deb kutató. – A gasztronómiában is széleskörű az érdeklődés a színek iránt, számos kutatás jelent már meg a színek és az ízérzékelés közötti kapcsolatról.”
Édes élet
„A sportitalok általában szénhidrátot tartalmaznak cukor (mint például a glükóz, magas fruktóztartalmú szirup, szacharóz) formájában, vagy cukormentesek és alacsony kalóriatartalmú édesítőkkel ízesítik őket. A sportitalokban előforduló cukor és elektrolit mennyisége a gyors folyadékbevitelben és felszívódásban segít. Ez a szintű tápanyagfogyasztás általában csak a magas intenzitású, több mint egy óráig tartó testmozgás alatt fordul elő. Azok számára, akik nem sportolók, a sportital nem más, mint bármelyik másik cukros üdítő” – vallják a szakértők.
Ha legközelebb futni vagy mozogni készülünk, érdemes a szokásos üdítőnket néhány rózsaszín gyümölccsel feldobni, így jobban érezhetjük magunkat, és hatásosabb lesz az aznapi edzésünk.
Szerző: Pantócsik Adrienn, a Central Médiaakadémia hallgatója Fotó: Getty Images Forrás: Psychology Today