2018. október 03. | marieclaire.hu

5 perc jóga Johannával: nyújtások stresszoldással I.

Rovatunkban Szigyártó Johanna jógaoktató ad útmutatást az egészségtudatos, kiegyensúlyozott életmód kialakításához legnagyobb szenvedélye, a jóga eszköztárával.

Van egy nagyon kedves magántanítványom, aki azért keresett meg, mert szeretett volna rendesen megtanulni nyújtani. Amikor először találkoztunk, már kiderült, hogy mindenhol 100%-ot nyújt, nagyon ügyes a munkájában és rengeteget tesz is érte. Viszont az órám végén volt egy nagyon érdekes kérdése: “nem fog alábbhagyni bennem a tűz, a lelkesedés és a motiváció, ha egy kicsit lazább órát csinálunk vagy megtanulok meditálni?” Számos ember nem tud kikapcsolni, bűntudatot érez, ha nem pörög ezerrel, vagy pont, hogy mindig kikapcsolva érzi magát. Az életben ezt is egyensúlyban kell tartani. Ahhoz, hogy legyen elég erőnk és jó egészségünk, bizony kell a kikapcsolódás.

A válaszom a következő: ha megtanulod teljesen élvezni a pillanatot, kikapcsolni, meditálni és összhangba lenni a testeddel, akkor ez a tűz egy életen át ki fog tartani testi és lelki szinten is. A nyújtások a berögzült félelmeken, stresszelésen és az ülőmunka által okozott fájdalmakon csodálatosan segítenek.

Nagyon fontos, hogy melegíts be! Csukló körzésekkel, fejkörzésekkel, hajolj a lábaid közé terpeszben, egyik oldalra másik oldalra és még nyugodtan csinálj nyújtózásokat is.

Tevepóz – Ustrasana

Térdeljünk egy csípőszéles terpeszben (fontos, ha érzékeny, vagy problémás a térded mindenképpen tegyél alá takarót, törölközőt, valami puha dolgot). Tenyereidet először tedd a lapockáidra és hajtsd hátra a fejed. Viheted fokozatosan egyre lejjebb a tenyereidet, akár meg is foghatod a sarkadat, viszont ne dőljön hátra a felsőtested, hogy a derekadra terhelj. Inkább a felső háti szakaszodból hajolj, emeld ki a mellkasodat.

Felhozhat mély érzéseket és nagyon intenzíven nyújtja a hátat, úgyhogy érdemes utána a pihenőpózát is végrehajtani.

Bónusz: Azonnal növeli az energiaszintedet.

Ustrasana után levezetés: Érintsd össze a térdeidet, és tedd le a fejed tetejét a talajra. Próbálj közelíteni a fejeddel a térdeidhez, vagy a térdeiddel a fejedhez. A lényeg, hogy a hátad nagyon domborodjon.

Lefele néző kutya lábemeléssel – Tri Pada Adho Mukha Svanasana

Felsőtestedet told a két karod közé, tekinteted legyen a köldöködön vagy a lábaid között. Lazítsd a vállaidat és belégzéssel emeld meg a jobb lábadat a magasba. Spiccelj vagy pipálj a lábfejeddel, amelyik jobban esik.

Bónusz: serkenti a vérkeringést

Galamb póz – Ékapáda rádzsakapótászanát

Az előző pózból is indíthatod: hajlítsd be a bal térdedet és hozd előre az orrodhoz, majd simítsd le a talajra. Jobb lábadat hátul próbálhatod nyújtani. A csípődet egy vonalban tartsd, minél jobban közeledj középre a jobb csípőlapátoddal. Rá is hajolhatsz a lábaidra, csak akkor figyelj, hogy a vállaid és a hátad is lazuljon a pózban.

Bónusz: a nyitott csípő csökkenti a hátfájást.

Spárga – Hanumanászana

Nagyon nehéz póznak tűnik én is rengeteget nyújtottam, hogy sikerüljön. Fontos, hogy légy türelmes. Indíthatod a galamb pózból. Támaszkodj a tenyereidre, és emeld meg a felsőtested annyira, hogy a hátsó lábadon a lábujjakon az elsőn pedig a talpadon tudj támaszkodni. Told előre a csípőd, és kilégzésről-kilégzésre próbáld kinyújtani az elől lévő lábad. Magad mellett nyugodtan támaszkodj a tenyereiden. Ha megvan a neked megfelelő pont akkor tartsd két mély légzésig majd ismételd meg a másik oldalra is.

Bónusz: Erősíti a kitartást és a türelmet.

Extra tipp: granny smith cold-pressed juice. Nagy mennyiségű uborkát és kókuszvizet tartalmaz a rehidratációért, melyet a sok kávé és esetleges ülőmunka okoz. Csupa zöld leveles amelyek antioxidálnak, méregtelenítenek és lúgosítanak és nem utolsó sorban hozzájárulnak egy eredményesebb nyújtáshoz is.

Kövesd Johanna oldalait napi inspirációkért, gyakorlatokért!

Facebook: Johanna Style Joga

Instagram: @johanna_style_joga

Itt jógázhatunk még együtt:

  • Szerda: Downdog Stúdió Corvin
  • Csütörtök Downdog Stúdió Blaha
  • Minden hónap végén az Aria Hotel tetőteraszán várok minden kezdő és haladó jógást egy mindent átmozgató erősítő, nyújtó és stresszoldó jógaórára. Kicsit kizárjuk a külvilágot, hogy építsük a belsőt és persze a testünket. Ezután pedig a jól megérdemelt lazulás következik a tetőteraszon Budapest felett egy hűsítő itallal, majd egy 2 órás wellness használat. Következő alkalom október 28., ahol egy meglepetéssel is készülök.
  • Az óra felépítése:
    •ráhangolódás, gondolatok érzések elengedése – figyelem önmagunkra irányítása
    •bemelegítés
    •dinamikus mozgások, belelazulással egy-egy stresszoldó pózba
    •erősítés és nyújtás
    •relaxRegisztráció: küldj egy email a spa@ariahotelbudapest.hu email címre.

Ruha: Swantic 

Fotó: Bodnár Zsófia Photography

Helyszín: Aria Hotel Budapest

Jó jógázást Kívánok,

Namasté

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód