Kimerültél a karácsony előtti hajtásban? Tarts hygge-délutánt!

2020. december 21. |

Úgy tűnik, 2020-ban sem ússzuk meg a karácsony előtti kimerültségérzést. Ha nem is hatalmas vendégségekre készülünk, de ajándékok kutatásával, takarítással, vásárlással és év végi munkahelyi hajrával töltjük az utóbbi heteket, aminek a végeredményi szinte ugyanaz, mintha nem lenne világjárvány. Egy szó mint száz: megérdemeljük a kikapcsolódást! Mutatjuk a kedvenc klasszikus, de még mindig tutibiztos hygge-tippünket!

1. Süss valami egyszerűt, de finomat

A sütés-főzés lehet meditatív, de karácsony előtt azért nem annyira vágyunk extra konyhában álldogálásra, így inkább készítsünk valami pofonegyszerűt, amit lassan el lehet eszegetni egy jó film vagy könyv társaságában. A mi szezonális, szuperkönnyű tippünk a sült alma zabkásával töltve!

Zabkásával töltött sült alma receptje
Fogjunk egy nagyobb almát, vágjunk a közepébe egy lyukat, és töltsük meg jól befűszerezett zabkásával. 
A zabkásába mehet sok vanília, fahéj és némi édesítőszer is. Majd tegyük vissza az almára a tetejét, és egy
 sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezzük a finomságot. Süssük 180 fokon addig, amígbuborékos nem lesz az 
alma teteje. Kivétel után leönthetjük vaníliasodóval vagy savanyúbb almák esetén juharsziruppal is az édességet.

2. Gyújts minőségi illatgyertyát!

Az aromaterápiás hatású illatgyertyák fénye és illata is elrepít minket a béke szigetére. A lánghoz való kötődésünk ősi eredetű, a jó minőségű illóolajokkal készülő gyertya pedig hathat az érzelmeinkre, szorongásainkra is. Persze akár a diffúzort vagy az inhalálást is bevethetjük, sőt, akár egy friss fenyőág, frissen pucolt narancs vagy némi frissen felbontott fahéjrúd, csillagánizs, esetleg kávé is terápiás hatású lehet.

3. Fogj egy lelassulós könyvet!

Jó, ez a tipp már annyira elcsépelt, hogy szinte le sem szabad írni, de nincs mese, a könyv olvasásának tempója lelassíthat minket, egy jó könyvbe belemerülve másik világokban utazhatunk (ahol például nincs pandémia…), és közben fejleszthetjük a képzelőerőnket, az általános tudásunkat és a szókincsünket is. Csak ódákat lehet zengeni a könyvolvasásról, ha viszont mostanában csak a sorozatokra, YouTube-videókra, podcastokra volt energiánk, akkor legyünk megengedőbbek magunkkal, válasszunk rövidebb olvasmányokat, ne bántsuk magunkat, ha nem megy elsőre a történetbe helyezkedés. Az is jó lehet, ha nem új olvasmányhoz nyúlunk, hanem valami olyanhoz, amiben egyszer már el tudtunk mélyedni, amihez már van érzelmi viszonyulásunk, aztán majd jöhetnek az új felfedezések is!

Fotó: Getty Images

Olvass tovább!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

7 biztonsági tipp a mobilunk és az adataink védelméhez banki adatok

7 biztonsági tipp a mobilunk és az adataink védelméhez

3 egyszerű mód, hogy elegendő D-vitaminhoz juss d-vitamin

3 egyszerű mód, hogy elegendő D-vitaminhoz juss