Retró kvíz: mennyire emlékszel a régi reklámokra?

2023. augusztus 07.
Aki a hetvenes-nyolcvanas években volt gyerek, biztos, hogy emlékszik Hurka Gyurkára, a Leó jégkrémre és a Traubisodára. Most a retró kvízben próbára tehetjük magunkat, vajon valóban olyan jó-e a memóriánk, mint gondoljuk! Hány régi reklám szlogenjét tudjuk helyesen felidézni?
Retró kvíz szocialista reklámok
  • Ma már elképzelhetetlen lenne, hogy csak úgy általánosságban például a túrónak legyen reklámja.
  • Melyik volt a kedvenc retró reklámunk?
  • A kvízből kiderül, mennyire emlékszünk jól a hetvenes, nyolcvanas évek reklámszlogenjeire!

Aki nem emlékszik rájuk, jót nevet a retró reklámokon, aki viszont a ‘70-es, ‘80-as években volt gyerek, kellemes nosztalgiával emlékszik vissza a régi reklámokra. De vajon mennyire emlékszünk pontosan a szlogenekre? Hányat találunk el helyesen a retró kvízben?

Retró reklámok a Kádár-korszakban

Ha jól megnézzük a retró reklámokat, azt láthatjuk, hogy túlnyomórészt az élelmiszerek és az evés állt a középpontjában. Ekkor született Hurka Gyurka, reklámozták az állami tejipart, majd később jöttek az üdítőital-reklámok is. 

A hatvanas évektől a háziasszony is fontos szerepet kapott, majd a hetvenes-nyolcvanas években megszülettek azok a retró reklámok, melyek ma biztosan nem készülhettek volna el, olyan szerepben mutatják a nőket. 

Az ártatlannak tűnő, kedvesen bumfordi retró reklámokat hajlamosak vagyunk a nosztalgia szűrőjén keresztül látni. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem szórakozhatunk jól egy retró kvíz kitöltésével, felidézve a saját gyerekkorunkat. 

Erotika és a magyar retró reklámok

Nem meglepő módon a Kádár-korszak reklámfilmjeinek túlnyomó részét ugyanazok a stábok készítették. Így a vágások, képek, sőt, a szereplők jó része is visszaköszön újra és újra. Később megszülettek a magyar manökenek, szupermodellek. Pataki Ági, Sütő Enikő vagy Bíró Ica mosolygott minden reklámfotóról. Ők ihlették az erősen szexuális tartalmú retró magyar reklámokat.

Ma valószínűleg a reklámok jelentős része nem is mehetne le főműsoridőben, olyan erős szexuális utalásokat tartalmaznak. A hetvenes, nyolcvanas években azonban ruhaneműket, szépségápolási szereket vagy éppen üdítőket is lehetett reklámozni egy kis erotikával. Az egyik legszélsőségesebb ilyen reklám a Róna üdítőitalé volt. A kisfilm csábítási jelenetének végén az első korty az italból orgazmussal ért fel. 

Retró kvíz és reklámok

A fülbemászó zene mellett a reklámszlogenek is megmaradtak a fejünkben. A retró kvízben próbára tehetjük magunkat, vajon mennyit idézünk fel pontosan. A feladat ezúttal is nagyon egyszerű. Válasszuk ki a kvíz három válaszlehetősége közül a helyeset. Hányat találunk el a retró reklámszlogenek közül pontosan?

Fotó: Fortepan