Így figyelj oda a lelki egészségedre a munkahelyeden

2018. október 17.
Adunk néhány tippet, hogy a munkahelyen is jobban érezhessük magunkat, amivel ráadásul a stresszt és a kiégés kockázatát is csökkenthetjük!

Ne hagyd ki az ebédszünetet!

Talán azt hiheted, az ebédszünet nem is annyira fontos, végül is az íróasztal mellett ülve is meg tudod enni az ebédedet. Az ebédszünet nem véletlenül szünet: ilyenkor kicsit kinyújtóztatjuk a lábainkat, kilépünk a megszokott környezetből és néhány perc erejéig nem foglalkozunk a munkával csak saját magunkkal.

Ne mondj mindenre igent

Tudjuk, hogy nehéz, de igenis meg kell tanulni nemet mondani! Ha mindent elvállalunk munkahelyünkön, amit nem is kellene, egy idő után túl magasra kúszik a stressz-szintünk, végül pedig teljesen fáradtnak és kiégettnek érezzük majd magunkat. Szelektálj a feladatok között, válassz olyanokat, amik az épülésedet szolgálják és izgatják a fantáziádat és tényleg figyelj rá, hogy maradjon még szabadidőd!

Fotó: Unsplash.com

Kérj segítséget!

Senki nem akar majd kirúgni, ha elakadtál egy feladatban és segítségre van szükséged. Sokkal rosszabb, ha ülsz egy megoldatlan probléma felett és szétstresszeled magad miatta, szóval inkább fordulj a kollégákhoz (vagy akár a főnökhöz) ha valami problémád lenne.

Rendezd el az íróasztalod

Nagyon sokat számít, hogy milyen környezetben töltöd a munkaórákat, épp ezért próbálj meg ügyelni rá, hogy íróasztalod körül mindig rend és tisztaság legyen. Nyugodtan dekoráld, hozz az irodába számodra kedves, személyes tárgyakat, de azért figyelj, hogy az asztalod ne legyen zsúfolt sem. Vegyél néha illatos, friss virágot rá!