- Nem jelenthetjük még mindig ki, hogy a divatipar feladta volna annak tagadását, hogy létezik más is a huszonéves, vékony nőkön kívül.
- Lassan repedezik a fal, és életkor, bőrszín szerint is egyre többféle modell megjelenik a szépség- és divatmárkák kampányaiban, ám még mindig csak azért, mert a közvélemény nyomást helyez a cégekre.
- A 72 éves Twiggy, az 1960-as évek ikonikus brit modellje a legutóbbi a sorban, aki most a Charlotte Tilbury kampányának arca lett.
A 76 éves Helen Mirren és 83 éves Jane Fonda már egy ideje a L’Oréal nagykövete. Twiggy a Charlotte Tilbury új kampányának arca lett. A szépségmárkák végre úgy tűnik, belátták, hogy jó üzlet olyan nőket szerepeltetni, akik a valódi célcsoportjukba tartoznak. Mert bár a Tilburyt lehet, hogy imádják a Z generációsok, de legalább annyian szeretik a szüleik, nagyszüleik közül is.
Jó hír, hogy a Calvin Klein 2017-es kampánya óta, amikor még rengeteg kritikus hang szólalt meg azzal kapcsolatban, hogy az amerikai márka kampányvideójában a 73 éves Lauren Hutton fehérneműben szerepelt, a dolgok azért nagyon változtak.
Ez persze nagyban köszönhető annak is, hogy rájöttek, egyszerűen megéri az idősebb nőket modellként is számításba venni, hiszen nagy vásárlóerővel bírnak. A dizájnerruhák és -táskák még soha nem voltak ilyen drágák. Ki tudná megvenni ezeket? Segítünk: nem egy tinédzser vagy huszonpár éves fiatal, akiket előszeretettel mutogatnak ezeknek a divatkampányaiban.
@marieclairehun “Immunis vagyok a bullshitre, hogy egy nő huszonöt felett nem értékes ebben a világban” 🤘🏽 #senior #seniormodels #womenover40 #womenover50 #womenover60 #womenover50ontiktok #irisapfel #mayemusk #helenmirren #evelinehall#foryou#pusztuljonforyouba#magyartiktok
Ezek után nem csoda, ha a középkorú szupermodelleket – hello, Linda, Cindy, Christie és Naomi –, sőt, a hetven feletti modelleket is egyre gyakrabban alkalmazzák a kampányaikban a divatházak, hiszen vásárlóik is hasonló korúak. Ugyanakkor a fiatalabb nőknél is rezonálnak ezek az idősebb modellek, hiszen mindegyikük egy olyan életről mesél, amilyet maguk is elképzelnének. Mindenki imádja a szép történeteket, különösen az ilyen bizonytalan időkben, amiket élünk. Szívet melengető látni az ismerős arcokat a magazinokban, óriásplakátokon vagy éppen a telefonok képernyőjén. „Ismerem őt”, „vele nőttem fel” – hasít belénk, amikor meglátunk egy képet. És bár lehet, hogy nincs akkora visszhangjuk, mint Gigi Hadidnak, mégis sokkal erőteljesebben képviselhetik azt az üzenetet, amit ezek a márkák mutatni akarnak.
Twiggy 72 évesen a Charlotte Tilburynél
A hatvanas évek szupermodellje, Twiggy a 48 éves Kate Mosshoz és a 31 éves Jourdan Dunnhoz csatlakozik a divatmárkánál. „Twiggy a saját sminkjét készítette a hatvanas években, akkor még nem léteztek sminkmesterek – mondta Tilbury. – A látványos, ikonikus rajzolt szempillák meghatározóak voltak a szépségipar alakulásában.”
A brit szépség megtestesítőjeként tekintenek Twiggyre még mindig, így tökéletes arra a szerepre, hogy a hatvanas-hetvenes éveikben járók is magukénak érezzék a szépségmárka termékeit. Például a látványos szemceruzát, ami azért már nem fog olyan erősen, mint amikor Twiggyt híressé tette.
Isabella Rossellini 69 évesen a Lancôme-nál
1996-ban nagy vihart kavart, amikor Isabella Rossellinit kirúgta a Lancôme, melynek addig egyik arca volt, mivel túl öregnek találták már. „Nem kapsz munkát 45 és 60 éves korod között – mondta a színésznő és modell a korszakban általános életkor miatti diszkriminációról.
Négy évvel ezelőtt aztán 65 éves korában a Lancôme visszahívta a gyönyörű színésznőt – aki nem mellesleg Ingrid Bergman lánya –, akit két évtizeddel korábban még csúnyán megtagadott. „Azt mondták, hogy a hirdetések, amikhez felkértek, a nők álmait mutatják be, nem a valóságot. És a nők álma a fiatalság, így mennem kell. Nagyon igazságtalannak éreztem” – mondta akkor Rossellini a márkáról, amikor visszatért a Lancôme-hoz. Isabella Rossellini még ma is a Lancôme nagykövete, tavaly a Harper’s Bazaar amerikai változatának címlapján is szerepelt.
Helen Mirren 76 évesen a L’Oréal Paris-nál
Lassan négy éve, hogy a L’Oreal bemutatta a különösen nagy fogásnak bizonyult aranycsapatot, melyet Jane Fonda és Helen Mirren vezet. Ők annak a kampánynak is aktív résztvevői, akik szeretnék megváltoztatni az emberek öregedéssel kapcsolatos felfogását. Mirren őszinte és egyenes kinyilatkoztatásai a témában egybevágnak a szépségmárka célcsoportjának érzéseivel. „Nem kerülheted el az öregedést. Ahogy én látom, két választásod van az életben. Vagy megöregszel, vagy meghalsz. Én szeretném látni, mit tartogat még az élet” – mondta Mirren egy Oprah Winfrey-nek adott interjúban. A L’Oreal úgy tűnik, abszolút megértette a lényegét annak, amire a színésznő gondolt, és külön termékcsaládot hozott létre az idősödő bőr ápolására is.
Kim Cattrall 65 évesen a FarFetchnél
Ugyan a Szex és New York rebootban csak a végén tűnt fel két percre (bár kezdeti fogadkozása szerint sosem akarta vállalni), de még mindig ott van Kim Cattrallben a Samantha, amit meg is mutat a FarFetch új kampányában.
A divatcég kreatív igazgatója, Yannis Henrion azt mondta, azért választották Cattrallt, mert „ő napjaink egyik legismertebb divatikonja”. Boldognak tűnik, nyugodtnak és a ruhák, amiket a kampányban magára öltött, remekül állnak neki, és Samantha gardróbjából se lógtak volna ki.
Isabelle Huppert 69 évesen a Balenciagánál
A legendás francia színésznő olyan múzsák mellett képviseli az ellentmondásos akcióiról híres divatmárkát, mint Kim Kardashian és Justin Bieber a márka barátai kampányban. Mindegyik múzsát a saját otthonában, külön fotózták a képekhez.
Huppert a tökéletesen francia párizsi otthonában látható. Az első képen a kandalló előtt fekete napszemüvegben, mivel ez olyan #francia, majd egy kanapén ül, ami valószínűleg többe került, mint egy autó. A Balenciaga kreatív igazgatója, Demna Gvasalia azt mondta, azért választották Huppert-t, mert a kampány olyan termékekre fókuszál, melyek „nem mennek ki egy szezon alatt a divatból, időtlenek”. Ebben tényleg igazuk is van, Isabelle Huppert valóban annak látszik.
Donatella Versace 66 évesen a Versacénál
Ez kicsit eltér a korábbiaktól abban, hogy saját márkájának kampányában szerepel Donatella Versace. Azonban nagyon ritka alkalom, hogy a divatház vezetője legyen a kampány középpontjában, még akkor is, ha mellette ott vannak a Hadid nővérek, hogy azért szóljanak a fiatalabb vásárlókhoz is. A legtöbb feleannyi idős nőnek is inába szállna a bátorsága, ha két olyan gyönyörű testvér mellett kellene modellkednie, mint Gigi és Bella Hadid, nem úgy Donatella. Őt még a testvérpár sem tudja túlragyogni ezúttal, olyan magabiztos a képeken.
Forrás: The Telegraph Fotó: Getty Images, FarFetch, Balenciaga