3 tipikus edzés utáni hiba

2019. február 04. | marieclaire.hu

Azt nagyjából tudjuk, mik a szabályok közvetlenül az edzés előtt, de az sem mindegy, mit csinálunk sportolás után. Ezeket például semmiképp ne tegyük.

Nem nyújtasz

Lehet, hogy nem tűnik olyan fontosnak, de ez az egyik legnagyobb edzés utáni hiba. A nyújtás segíthet megelőzni az izomfájdalmakat, megnyugtatja az idegrendszert, segít, hogy a tested hajlékonyabbá és rugalmasabbá váljon, amitől pedig nemcsak sokkal jobban érezheted magad, de nagyban csökkentheted a későbbi sportsérülések előfordulását és fokozhatod edzésed hatékonyságát is.

Víz helyett kávé

Érthető, hogy a fárasztó sportolás után kávéval jutalmaznád magad, de ez lehet, hogy nem annyira jó ötlet. Egy izzasztó edzés során rengeteget izzadunk, ezért a legfontosabb feladat a test hidratálása, amiben a vizet elvonó kávé egyáltalán nem segít. Szóval még a kávézó előtt mindenképp gurítsunk le egy néhány nagy pohár vizet.

Smoothie-mánia

Nagyon divatosak letek az edzés utáni protein-smoothie-k, de nem biztos, hogy testünknek szüksége van erre. Ha például edzés után nem sokkal megyünk ebédelni vagy reggelizni, teljesen felesleges, hogy még az öltözőben legurítsuk azt a masszív shake-et. Próbáljunk inkább következetesen úgy étkezni, hogy fehérjében és rostokban gazdag, egészséges és változatos fogások kerüljenek az asztalunkra.

Fotó: Profimédia – Red Dot

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Megjelent az otthoni HPV-teszt HPV-szűrés

Megjelent az otthoni HPV-teszt