Ne igyunk kávét éhgyomorra, különösen ha rossz éjszakánk volt

2020. október 04. |

Senkit sem akarunk megrémiszteni, de egy friss kutatás szerint nem túl jó éhgyomorra kávét inni, ha előző éjszaka rosszul aludtunk. A remélt energia és ébresztés helyett inkább számos negatív következménnyel kell számolnunk a nap folyamán.

Ha egy rossz éjszaka után azzal indítjuk a napot, hogy még éhgyomorra felhajtunk egy bögre kávét, azt remélve, hogy felébredünk, és életre kelünk, a remélt hatás helyett csupán azt érjük el, hogy  vércukorszintünk teljesen felborul. 

A Bath Egyetem kutatói huszonkilenc felnőtt vérmintáit elemezték három különböző éjszakai kísérlet után, hogy megnézzék, milyen hatással van a vércukroszintre a különböző reggelik elfogyásztása, ha jól aludtak, vagy ha rosszul. Az egyik vizsgálatban a normál éjszakai alvást átlagos cukor- és szénhidráttartalmú reggelivel kombinálták. A másik két esteben a résztvevők éjszakai nyugalmát megzavarták (óránként felébresztették az alanyokat), majd egyik esetben sima reggelivel, másik esetben egy erős kávéval indították a napot, mielőtt reggelit kaptak volna a résztvevők. Minden résztvevő mindhárom kísérleti szituációt végigcsinálta.

A kutatók eredményei szerint azoknak, akik erős kávéval kezdték a napot, ötven százalékkal magasabb volt a vércukorszintje, amikor később megreggeliztek.

„Nagyon leegyszerűsítve a dolgot, a vércukorszintünk szabályozása összezavarodik, ha az első dolog, amivel reggel a szervezetünk találkozik, a kávé. Különösen egy rossz éjszaka után – mondta James Betts, a kutatás vezetője. – Ezen javíthatunk, ha először eszünk, és csak utána iszunk kávét, ha még mindig szükségét érezzük.”

Szerencsére jó hírrel is tudtak szolgálni a kutatók: a tanulmány szerint egyetlen rossz éjszaka valószínűleg nincs különösebben negatív hatással az anyagcserénkre, különösen, ha rendesen reggelizünk.

Olvastad már?

Forrás: Insider
Fotó: Unsplash

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód