SMR-henger: mire jó és hogyan használd?

2020. október 19. |

A szivacsból készült henger ma már elengedhetetlen kelléke minden edzőteremnek és fitneszstúdiónak. Az SMR-hengerrel nemcsak masszírozhatjuk a különböző testrészeinket, de akár a mozgástartományunk bővítésére is használhatjuk.

Amilyen egyszerű szerkezet, olyan sokoldalú. Az SMR-henger ugyanis csupán egy darab, henger alakú szivacs, amely lehet bordázott vagy sima felületű, különböző hosszúságú, viszont használatának skálája nagyon széles. 

smr-henger-edzes

1. Csökkentheti az izomfájdalmakat.

A kötőszövet merevségét, kötöttségét okozhatják hiányzó tápanyagok, dehidratáltság, rossz véráramlás. Az SMR-henger egy aktív módszer a kötöttség mechanikus megszüntetésére, amelynek eredményeként csökken a fájdalom és feszülés az izmokban, az ízületek mozgékonysága javul. Használhatjuk bemelegítéshez és edzés utáni levezetéshez egyaránt.

2. Javítja az ízületek mozgékonyságát.

Az SMR-henger az izmok és kötőszövetek lazítása által növeli az ízületek mozgástartományát is. Egy 2015-ös tanulmány eredményei szerint a statikus nyújtás (például jógagyakorlás) és a szivacshenger együttes használata volt az a mozgásforma, ami az ízületek számára a legjobb. Önmagában sem a nyújtás, sem az SMR-henger nem volt ennyire eredményes. 

3. Enyhíti a fibromialgia tüneteit

Fibromialgia alatt azokat a főleg nyak és hát területén megjelenő izomcsomókat értjük, amelyek nagyon fájdalmasak tudnak lenni. Ez az elváltozás nem kóros, de komoly panaszokat okozhat alvásproblémáktól a krónikus fáradtságon át a csontfájdalomig. Egy 2017-es kutatás szerint az SMR-henger 20 héten át történő rendszeres használata jelentősen csökkentette a panaszokat a kísérletben résztvevőknél a kutatás végére. 

Hogyan használjuk edzéshez?

Egyénenként változó, hogyan használhatjuk ki az SMR-henger előnyeit. Van, akinél az válik be, ha bemelegítéshez alkalmazza, míg másnak a reggeli tornához vagy éppen az esti relaxációhoz hasznos. Számos gyakorlatot találunk az interneten, amelyekkel elkezdhetjük alkalmazni a szivacshengert. Arra azonban mindenkinek egyaránt ügyelnie kell, hogy az ízületeknél ne masszírozzuk a hengerrel (könyök, térd, boka), nyílt sebet ne nyomjon, és ha izomszakadástól szenvedünk, ne alkalmazzuk a hengert.

Olvastad már?

Forrás: Insider
Fotó: Unspalsh

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód