A 8 leghatásosabb módszer, hogy kevésbé tűnjünk fáradtnak – alvás nélkül

2021. március 28. |

Még úgy is van esélyünk kevésbé gyűröttnek látszani, ha a kiadós alvásra az elkövetkező hónapokban esélyt sem látunk.

A napi nyolc óra pihentető alvás mindenki álma. Ám azok számára, akiknek ez tényleg csak álom marad az elkövetkező időben, nem igazán jelentenek segítséget, ha azt mondjuk, milyen előnytelenek a szem alatti karikák és táskák, vagy hogy a krónikus kialvatlanság demenciához vezethet. Így a legfontosabb, hogy ne stresszeljünk azon, hogy nem tudunk eleget aludni. A többi pedig az alábbi trükkökkel is hatásosan orvosolható, hogy kevésbé tűnjünk fáradtnak például az előttünk álló online megbeszélésen. 

8-modszer-faradtsag-eltuntetes

1. Arcmasszázs

Előfordul, hogy nincs energiánk a munkához vagy a porszívózáshoz, de az arcmasszázs nem igényel nagy erőt, még a székről sem feltétlenül kell felkelnünk hozzá. Az eredmény pedig szinte azonnal látható: akár hengerrel masszírozzuk arcunkat, akár a kezünkkel és egy finom krémmel, a masszázs hatására a nyirokerekben felgyorsul a keringés, így elvezetik a felesleges folyadékot a szövetek közül. Ennek hatására pedig feszesebbnek, simábbnak és sokkal kevésbé fáradtnak tűnik az arcunk. 

2. Ragyogás a víztől

Láttunk már a hideg vízből épp csak kiszálló úszót? Legközelebb figyeljük meg a bőrét, ahogy majd kicsattan az egészségtől és ragyog. A tenger most csak álom, így marad a zuhany számunkra, ám az eredmény így sem marad el. Egy fél-egy perces hideg vizes fürdő után garantáltan felébred a testünk, és beindul a vérkeringés a bőrünkben is. Még jobb, ha némi borsmentaolajjal turbózzuk fel a tusfürdőnket vagy a testápolónkat. 

3. Böjtölés

Egyre több bizonyíték szól amellett, hogy az időszakos böjtölés erőteljes gyulladáscsökkentő hatással bír. Amikor böjtölünk, a szervezetünkben a glükóz és az inzulin szintje lecsökken, a máj ketonokat termel. Ezek az anyagok segítenek legyőzni a gyulladásokat, ami azért fontos, mert a gyulladásos folyamatok hatására csökken a kollagén és elasztin szintje a szervezetben. Az a fontos csupán, hogy megtaláljuk, számunkra a nap mely szakasza a legkényelmesebb a böjtölésre, amikor kevésbé érezzük az éhséget. 

4. Kevés összetevő

Keressük azokat a hatóanyagokat a kozmetikumokban, amelyek már rövid távon hatnak. Ilyenek például a retinol és az erőteljes savak. Kate Somerville, a hollywoodi sztárok egyik kedvenc kozmetikusa például a peptidekre és a már említett retinolra esküszik. „A peptidek kulcsfontosságúak a változáshoz – mondta Somerville. – Segítenek, hogy a bőr feszessé váljon, és nincs irritáló mellékhatásuk, ami a retinolnál előfrodulhat.”

Olvastad már?

Retinol, a 21. századi csodaszer?

Retinol, a 21. századi csodaszer?

Pigmentfoltokkal, ráncokkal, pattanásokkal küzdesz? Akkor egy retinolos szérumnak mindenképpen ott a helye a bőrápolási rutinodban! Szépségbloggerünk, Peonilla ezúttal erről a sejtszinten ható szuper anti-aging hatóanyagról derített ki minden fontos tudnivalót.

5. Hidratáció, hidratáció, hidratáció

Ahogy a bőrtáska vagy -cipő is kiszárad, megrepedezik, ha nem tápláljuk, a saját bőrünkkel is ugyanez történik. „Ha azt szeretnénk, hogy a szarkalábak és ráncok ne mélyüljenek egy-egy nehezebb éjszaka után sem, használjunk szérumot, ápoló olajat és hidratálókrémet is éjszakára” – javasolta Somerville. 

6. Belülről kezdjük

Ha azt szeretnénk, hogy ne látsszon rajtunk a fáradtság, vagy legalábbis kevésbé, a kiegyensúlyozott és egészséges zsírokban gazdag étrend legalább olyan fontos, mint az arckrémünk. Az omega 3 zsírsav, A-, C-, D- és K-vitamin mind elengedhetetlen ahhoz, hogy a bőr képes legyen előállítani azt a kollagénmennyiséget, amely szükséges az egészséges és üde megjelenéshez. 

7. Otthoni szemöldökemelés

A szemünk árulkodik elsősorban arról, mennyire fáradtak vagyunk. Ha a szemöldökünk formázásával kinyitjuk a tekintetünket, sokat javíthatunk a helyzeten. Ehhez óvatosan színezzük be a közvetlenül a szemöldökünk felett található világos szálakat a szemöldökív tetején. Még hatásosabb lehet, ha a helyére is zselézzük a szálakat. 

8. A jolly joker

Sose feledkezzünk meg a legjobb barátunkról, ami azonnal segít elterelni a figyelmet a fáradt tekintetről és gyűrött arcról: az élénk színű rúzsról. Legalább három óra alvást hozzáad a megjelenésünkről a videóhívásokon.

Forrás: The Telegraph Fotó: Unsplash

Olvass tovább!

7 sminktrükk fáradt arcra

7 sminktrükk fáradt arcra

Páll Adrienn, a New School of Makeup Sminkakadémia vezető oktatója hét praktikus trükkel készült nektek a hétre, amellyel fel tudjuk frissíteni az arcunkat.

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Ha idén (is) otthon nyaralsz, tedd stílusossá hozzá az erkélyt! dot. interior

Ha idén (is) otthon nyaralsz, tedd stílusossá hozzá az erkélyt!